جذب مشتری جدید برای هر شرکت بسیار هزینه‌بردارتر از حفظ مشتری‌های موجود است و شرکت‌های دوراندیش با ایجاد باشگاه مشتریان و ارائه خدمات ویژه به مشتریان قبلی خود، آنها را راضی نگه می‌دارند تا دوباره برای خرید یا اخذ خدمات به آنان مراجعه کنند. به این ترتیب علاوه بر جذب مشتری جدید، با حفظ مشتریان سابقشان تعداد مشتریان و در نتیجه فروش خود را چند برابر می‌کنند. باشگاه مشتریان، خریداران را ترغیب می‌کند تا برای خرید مجدد به وب‌سایت‌هایی که قبلا از آنها خرید کرده‌اند، مراجعه کنند. برای نمونه می‌توان به ارائه پیشنهادهای خاص به مشتریان عضو باشگاه، مثل دسترسی پیشرفته به محصولات جدید، تخفیف‌های شگفت‌انگیز یا گاهی عرضه کالاهای رایگان اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، باشگاه مشتریان چیزی است که شرکت‌ها باید برای داشتن آن اشتیاق داشته باشند و حتما آن را طراحی کنند. مشتری‌های وفادار به برند خاص، مدت زمان بیشتری را در وب‌سایت آن برند سپری می‌کنند. آنها همچنین درباره  آن برند با دوستان و نزدیکان خود دائم صحبت می‌کنند که این امر نرخ مراجعه به وب‌سایت یادشده را افزایش خواهد داد. باشگاه مشتریان به این دلیل برای کسب‌وکارها اهمیت دارد که مشتریان برای برندهای موردعلاقه خود بیشتر هزینه می‌کنند. مشتریان وفادار بیشتر از بقیه افراد پول می‌پردازند و همچنین در مورد تجربیات مثبت آن برند با خانواده و نزدیکانشان صحبت می‌کنند.

بازاریابی دهان به دهان(نوعی ارتباطات شفاهی) بیشتر از محتوا و تبلیغات مارک‌دار در جذب و هدایت مشتریان جدید موثر است و در ادامه این مشتریان جدید به مشتریانی وفادار تبدیل می‌شوند که احتمالا بیشتر از حد متوسط پول پرداخت می‌کنند. در همین راستا و با هدف تحقق اهداف یادشده، بانک ایران‌زمین اقدام به راه‌اندازی باشگاه مشتریان خود کرده است تا به این ترتیب تعداد مشتریان وفادار و همراه خود را بیش از پیش افزایش دهد.

مشتریان برای عضویت در باشگاه مشتریان بانک ایران‌زمین، کافی است به یکی از شعب این بانک مراجعه و نسبت به افتتاح نخستین حساب اقدام کنند و پس از ۲۴ساعت به خانواده بزرگ باشگاه مشتریان بانک ایران‌زمین بپیوندند و پس از آن با انجام تراکنش‌های بانکداری الکترونیک، افزایش مانده سپرده و مشارکت در رویدادها به کسب امتیاز بپردازند.

امتیازهای کسب‌شده در بانک ایران‌زمین قابلیت صرف در انواع سبد هدایای نقدی و غیرنقدی، خرید شارژ تلفن همراه، شرکت در قرعه‌کشی و همچنین بازی و سرگرمی را خواهد داشت؛ ضمن اینکه مشتریان کنونی بانک ایران‌زمین الزامی به افتتاح حساب جدید نخواهند داشت و از طریق مانده سپرده‌های خود و استفاده هرچه بیشتر از خدمات بانکداری الکترونیک این بانک، می‌توانند امتیاز کسب کنند.

علاقه‌مندان به عضویت در باشگاه مشتریان بانک ایران‌زمین می‌توانند برای دریافت نام کاربری و رمز عبور این باشگاه، عدد ۳ (با فونت لاتین) را به شماره ۳۰۰۰۶۹۰۵ پیامک کنند و پس از ورود به پنل کاربری از خدمات این باشگاه بهره‌مند شوند.