در ایران برای فعالیت در زمینه رمزارزها ساختار مطلوبی برای معامله و زیرساخت قوی برای آگاه کردن مردم وجود ندارد. اغلب مردم  نمی‌دانند که برای ورود به هر بازاری باید دانش کافی و پول پس‌انداز بلااستفاده داشته باشند. طبیعتا افرادی که بدون دانش و صرفا بر اساس اخبار معامله کنند نه تنها در بازار رمز رزها، بلکه در هر بازاری زیان خواهند کرد. در طول تاریخ بارها شاهد استفاده افراد منفعت طلب و سودجو از ناآگاهی مردم بوده‌ایم. بنابراین ورود به بازار با داشتن احتیاط،  دانش کافی و نقشه معامله‌گری صحیح و متناسب با روحیه فردی، امری حیاتی برای معامله موفق است.

توصیه‌ای که می‌توان به معامله‌گران تازه وارد داشت انتخاب یک پلن معامله‌گری مناسب است. یک معامله‌گر باید یک نقشه از پیش تعیین ‌شده مکتوب و منسجم  داشته باشد که در زمان ورود به بازار، نوسان‌ها تصمیم‌های او را متاثر نکنند و با اخبار و جو موجود در بازار به خرید و فروش نپردازد. در اوایل بازار رمز ارزها  دغدغه کمبود داده‌ و اطلاعات وجود داشت، اما در حال حاضر انتخاب اطلاعات صحیح بین انبوهی از داده‌های موجود در اینترنت موضوعی حائز اهمیت است،‌ زیرا افراد طبق این آموزه‌ها در آینده برای سرمایه خود تصمیم خواهند گرفت. افرادی که دانش و تجربه کمی در بازار دارند در معرض پروژه‌های پانزی (کلاهبرداری) و  اسکم قرار می‌گیرند. تا حدود زیادی تلاش در راستای جلوگیری از ضرر و زیان مردم با بیان وضعیت کلی بازار‌ها صورت گرفته است، اما هنوز کنترل رفتارهای هیجانی دشوار است. یک معامله‌گر حرفه‌ای باید بداند خوشحالی از سود و ناراحتی از زیان در بازار معنا ندارد و نتیجه و برآیند معاملات حائز اهمیت است. خنثی بودن حرفه‌ای‌ترین رفتار یک معامله‌گر است. آینده بازار رمزارز‌ها در صورت تمرکز سرمایه‌گذاران بر تحلیل صحیح و داشتن پلن معاملاتی مناسب در طولانی مدت مطلوب به نظر می‌رسد.

در رابطه با پلن معامله‌گری که مساله‌ای بسیار مهم در خرید و فروش در هر بازاری است برخی مردم  تفکرهای اشتباهی دارند؛ بعضا آن را به دید یک موضوع فرمالیته و نمایشی می‌بینند و از نظر برخی برای کسب سود مستمر نیازی به پلن معامله‌گری نیست. در بازار صعودی مانند بورس ۹۸ و ۹۹ شاید نیاز به این پلن معاملاتی موجود محسوس نباشد، اما زمانی که بازار در شرایط ریزشی و نامطلوبی به سر می‌برد بدون پلن نمی‌توان در آن فعالیت کرد. مردم باید بدانند که ترک بازار تنها به دلیل اصلاح و ورود به بازار تنها به دلیل صعود آن صحیح نیست و برای ورود باید اهداف از فعالیت را مشخص کرد بعد قوانین و چارچوبی نیز تعریف نمود. پلن معاملاتی معادل سیستم معاملاتی نیست و با یکدیگر متفاوت هستند. سیستم معاملاتی می‌تواند تنها جزئی از یک پلن معاملاتی باشد.  تریدینگ پلن سه ستون دارد اعم از اهداف شخصی، قوانین عمومی و سیستم معاملاتی که اگر این سه با یکدیگر همپوشانی داشته باشند امکان کسب سود مستمر را در بازار ایجاد می‌کنند.