مدیرعامل اکسچنج اکسیر، با بیان مطلب فوق گفت: از دیگر فواید سرمایه‌گذاری در رمزارزها از طریق صندوق‌های ETF ، می‌توان به پیچیدگی کمتر آن نسبت به خرید و فروش مستقیم و نیاز کمتر به دانش تخصصی اشاره کرد. همچنین مدیریت سرمایه و ریسک نیز از طریق اینگونه صندوق‌ها برای سرمایه‌گذاران راحت‌تر خواهد بود.

احسان قاضی زاده در رابطه با تاثیر عرضه ETF بر قیمت بیت کوین گفت: توسعه در صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله یا به اختصار ETF می‌توانند از یکسو باعث افزایش ضریب نفوذ حضور رمزارزها در سبد سرمایه‌گذاری افراد جامعه شوند و این امر به ذات باعث بالا رفتن درخواست خرید و در نتیجه باعث بالا رفتن قیمت خواهد شد، اما نکته دیگری که در این بین مطرح است، افراد از طریق صندوق سرمایه‌گذاری باعث تجمیع بیت‌کوین (یا هر رمزارز دیگری ) نزد کارگزار  یا صاحب صندوق خواهند شد. در حالی که در روش خرید و فروش مستقیم، شخص سرمایه‌گذار وظیفه نگهداری رمز ارز را نیز خود بر عهده دارد .

وی در ادامه افزود: ورود بیت کوین به صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله از آن جهت اهمیت دارد که هر چقدر میزان توزیع‌پذیری بیت‌کوین در بین افراد بیشتری افزایش یابد و تجمیع ذخایر بیت‌کوین گسترده‌تر باشد، به خودی خود نوسانات قیمت آن کمتر خواهد شد. یکی از دلایل رشد یا ریزش قیمت بیت‌کوین، تجمیع نقدینگی است؛ با گسترش فرهنگ و علاقه به نگهداری بیت‌کوین در بین افراد، شاهد نوسانات کمتری در قیمت خواهیم بود .

مدیرعامل اکسچنج اکسیر در پایان  گفت: اکسیر، به عنوان اولین پلت‌فرم هوشمند مبادله دارایی‌های دیجیتال در کشور علاوه بر سرویس بازارهای هوشمند مبادله دارایی‌های دیجیتال، سرویس نگهداری (کیف پول) امن دارایی‌های دیجیتال را به‌صورت اختصاصی به کاربران خود ارائه می‌دهد. این شرکت یک سکوی فناورانه تبادل است که کاربران بعد از طی کردن مراحل احراز هویت، وارد بازارهای تبادل اکسیر شده و به‌صورت مستقیم و بی‌واسطه با دیگر کاربران، به‌صورت اتوماتیک و ۲۴ ساعته اقدام به انجام معاملات می‌کند.