به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از ماینینگ ویکلی، این کاهش موجودی موجب افت سهام موجود به پایین‌ترین سطح خود از سال ۱۹۷۴ شد و همچنین به افزایش ناگهانی قیمت مس کمک کرد، این در حالی است که معاملات آتی مس از ابتدای ماه حدود ۱۳درصد افزایش یافته و در ماه مه به بالاترین میزان خود رسیده است. این اقدام با توجه به موجودی بسیار اندک مس در سطح جهان توسط این ترافیگورا صورت می‌گیرد. با این حال کل درخواست‌ها برای برداشت بیش از ۱۵۰ هزار تن مس از انبارهای بورس فلزات لندن در دو ماه گذشته، موجب کاهش موجودی این فلز در بورس شده که بخش قابل توجهی از آن به ترافیگورا مربوط می‌شود. سخنگوی ترافیگورا از اظهارنظر در این خصوص خودداری کرد.

یکی از تحلیلگران بازار در این خصوص اظهار کرد که این برداشت‌های صورت پذیرفته از موجودی LME روند بازار را در طول هفته گذشته تغییر داد. وی با اشاره به فلزاتی که هنوز برای خروج از بورس فلزات در نظر گرفته نشده‌اند، گفت: روند فیزیکی صعودی مس در طول هفته در میان کاهش شدید سطوح سهام LME با افزایش بیشتر مواجه شد. این در حالی است که زمینه رشد فیزیکی مس بسیار خوشایندتر از موارد مشابه فلز روی بود.

در طول همه‌گیری کووید-۱۹، ترافیگورا به عنوان یکی از برجسته‌ترین بازیگران بازار جهانی مس ظاهر شده است و یکی از معامله‌گران اصلی بازار پیش‌بینی کرده است که قیمت‌ها در سال‌های آینده به ۱۵ هزار دلار خواهد رسید، زیرا صنعت شاهد یک ابرچرخه جدید است که با افزایش تقاضا در صنایع برق، الکترونیک، وسایل نقلیه و انرژی‌های تجدیدپذیر صورت خواهد پذیرفت. این تحلیلگر در ادامه افزود:  ذخایر در حال کاهش مس، چشم‌انداز قیمت‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.