این در حالی است که اورگراند، در بحران شدید با بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار بدهی، هیچ‌گاه فاش نکرده است که از ۱۳۰۰ پروژه املاک و مستغلات خود در سراسر چین چند پروژه را باید متوقف کند. گروه اورگراند یکی از ۵۰۰ شرکت بزرگ جهان است که اشتغال مستقیم ۲۰۰ هزار نفر و اشتغال غیرمستقیم ۸/ ۳ میلیون نفر به آن وابسته است. اورگراند مالک بیش از ۱۳۰۰پروژه ساختمانی در بیش از ۲۸۰ شهر چین است و در خارج از بازار مسکن نیز در بخش‌های خودروهای الکتریکی، ورزش و پارک‌های موضوعی سرمایه‌گذاری کرده است. این شرکت حتی یک شرکت زیر مجموعه فعال در صنعت غذا و نوشیدنی دارد که در سراسر چین، آب معدنی، مواد غذایی و محصولات لبنی می‌فروشد.

به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از رویترز، این شرکت در ۳۱ آگوست اعلام کرد که برخی از پروژه‌ها به دلیل تاخیر پرداخت به تامین‌کنندگان و پیمانکاران متوقف شده‌اند و در حال مذاکره برای از سرگیری ساخت و ساز در آنها است. اورگراند روز یکشنبه، در پستی در حساب نرم افزار Wechat خود گفت که برخی از پروژه‌هایی که کار خود را از سر گرفته‌اند وارد مرحله دکوراسیون داخلی شده‌اند، در حالی که سایر ساختمان‌ها به تازگی ساخت کلی خود را به پایان رسانده‌اند. اورگراند اضافه کرد که تلاش‌های این شرکت برای تضمین ادامه ساخت و ساز باعث افزایش اعتماد بازار می‌شود و در ادامه چند عکس از کارگران ساختمانی در پروژه‌های مختلف، با مکان و زمان اجرای پروژه به نمایش گذاشت. دومین توسعه‌دهنده بزرگ مسکن چین در ماه گذشته همچنین به خریداران بالقوه خود وعده داد که ساخت و ساز خانه‌ها را در سریع‌ترین زمان ممکن تکمیل خواهد کرد و مدعی شد که کار در یکی از بزرگ‌ترین استادیوم‌های فوتبال جهان در شهر جنوبی گوانگژو طبق برنامه پیش می‌رود.

اقدام هفته گذشته در خصوص پرداخت ۵/ ۸۳ میلیون دلار در قالب اوراق قرضه دلار آمریکا، اورگراند را یک هفته دیگر خریداری کرد تا با دومین اقتصاد بزرگ جهان درگیر بحران بدهی‌های خود باشد. این شرکت همچنین با تاکید بر تمرکز بر فعالیت اصلی خود، روز جمعه برنامه‌هایی را برای اولویت قراردادن تجارت خودروهای برقی در مقایسه با صنعت املاک و مستغلات اعلام کرد. پریشان حالی اورگراند در صنعت ۵ تریلیون دلاری املاک و مسکن چین که با معیارهای مختلف یک چهارم اقتصاد این کشور را شامل می‌شود، طنین انداز شده است و این شرکت با مجموعه‌ای از پیشنهاد ادغام، کاهش رتبه و افت اوراق قرضه مواجه شده است. بحران بدهی آن نیز به طور گسترده‌ای توسط بازارهای مالی جهانی که نگران شیوع وسیع‌تر آن هستند، رصد می‌شود.