با توجه به افزایش نرخ‌ها در بازار و به تبع آن افزایش قیمت موبایل‌ها، اکنون قیمت یک موبایل ساده هوشمند با نرخ حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار برابری می‌کند که در چنین شرایطی، گرچه بازیابی اطلاعات موجود در یک موبایل آسیب دیده می‌تواند کمی ‌زمانبر باشد، اما ممکن است ابتدا مالک موبایل به فکر تعمیر آن یا خرید یک دستگاه موبایل جدید باشد؛ کاری که می‌تواند به یک چالش برای هر فرد تبدیل شود.

بهترین کار برای جبران چنین خسارتی استفاده از یک پوشش بیمه‌ای است که در صورت وقوع حادثه، بتوان به آن تکیه کرد و از خدمات آن بهره برد. در این راستا شرکت بیمه سامان با شناخت چنین تهدیدهایی در بازار موبایل کشور، «بیمه موبایل سامان» را ارائه کرده است تا خیال دارندگان این نوع دستگاه را از بابت جبران خسارت وارده راحت کند.

«شکستگی بر اثر ضربه» که یکی از شایع‌ترین خسارت‌های پیش روی هر دستگاه موبایل است، جزو مهم‌ترین پوشش‌های این بیمه نامه است. «آب خوردگی و نفوذ مایعات» نیز از پوشش‌هایی است که هر دارنده موبایل، به آن هم نیازمند است. پوشش «نوسانات برق» به ویژه در روزهایی که با قطعی برق مواجه بودیم، بسیار مورد استقبال بیمه‌گذاران شرکت بیمه سامان قرار گرفته بود و از سوی دیگر پوشش «سرقت با شکست حرز» نیز در این بیمه نامه قابل ارائه است. آبدیدگی، نم‌زدگی، نوسانات برق، القای الکتریکی، ضربه خوردگی، شکست، آتش‌سوزی، انفجار، سیل و توفان، همه خساراتی هستند که در این بیمه‌نامه تحت پوشش قرار می‌گیرند، اما بیمه‌گذاران باید دقت کنند که «پوشش سرقت با شکست حرز» صرفا از اتومبیل، محل کار و منزل تحت پوشـش است. به هرحال «بیمه موبایل سامان» اغلب خطرهای شایع تلفن‌های همراه را پوشش می‌دهد.