تامین مواد اولیه؛ اساسی‌ترین نیاز ذوب‌آهن

در این جلسه امام جمعه فولادشهر با اشاره به ارتباط سازنده ذوب‌آهن با مردم شهرستان لنجان گفت: ذوب‌آهن اصفهان به خوبی توانسته اشتغال برای جوانان ایجاد کند و این یکی از نکات مثبت این شرکت است.

حجت‌الاسلام طباطبایی، افزود: فعالیت‌های عمرانی بسیار خوبی در این شهر توسط ذوب‌آهن انجام شده است، ولی با توجه به جمعیت زیاد این شهر که بیشتر مهاجر هستند، احتیاج به کار فرهنگی بیشتر است که این شرکت می‌تواند در این زمینه اقدامات موثری انجام دهد.وی اظهار کرد: فضای اشتغال برای افراد کم‌ بضاعت و بی‌بضاعت کم است و با راه‌اندازی فضای کارگاهی برای این قشر می‌توان شرایط جامعه را بهبود بخشید.

معاون سرمایه‌های انسانی و توسعه مدیریت ذوب‌آهن اصفهان یکی از مهم‌ترین مشکلات این شرکت را  کمبود آب دانست و گفت: ذوب‌آهن در این زمینه اقدامات اساسی و مهمی انجام داده یا در دست اقدام دارد که نمونه آن خریداری پساب شهرستان‌های اطراف و استحصال و بازچرخانی آب در این مجموعه صنعتی بوده تا به این وسیله آب کمتری  از رودخانه برداشت کند.

احمد اکبری با اشاره به موضوع تامین مواد اولیه که از اساسی‌ترین نیازهای ذوب‌آهن است، گفت: معادن سنگ‌آهن از ابتدا با همت ذوب‌آهن اصفهان راه‌اندازی شده، اما به مرور با خصوصی‌سازی نامطلوب از این شرکت جدا شده‌اند. هم‌اکنون نیز برخی معادن اقدام به خام‌فروشی و صادرات سنگ‌آهن می‌کنند یا اقدام به ساخت صنایع فولادی کرده‌اند، بنابراین فولادسازان با چالش تامین مواداولیه مواجهند. وی افزود: سیاستگذاری در حوزه معدن باید به‌گونه‌ای باشد که ظرفیت‌های معطل مانده فولاد کشور از جمله در ذوب‌آهن اصفهان فعال  شود و به این ترتیب تولید فولاد کیفی کشور افزایش خواهد یافت.

مدیر حوزه مدیر عامل و تعاملات منطقه‌ای نیز در این دیدار گفت: تعداد زیادی از شاغلان و بازنشستگان ذوب‌آهن اصفهان در فولادشهر ساکن هستند و به همین علت تعامل با این شهر از اولویت‌های ذوب‌آهن اصفهان است.

کوروش اسفندمند، تعامل و همکاری را باعث رشد طرفین دانست و افزود: ذوب‌آهن اصفهان علاوه بر فعالیت‌های عمرانی در راستای مسوولیت‌های اجتماعی در فعالیت‌های فرهنگی این شهر نیز مشارکت دارد.