نماینده هیات موسس شرکت تامین سرمایه خلیج‌فارس در نشست خبری پذیره نویسی این شرکت در پاسخ به خبرنگار درباره برنامه‌های ویژه این شرکت برای ارائه خدمات متفاوت گفت: استفاده از ابزارهای نوین فناورانه و تامین مالی بین‌المللی در دستور کار این شرکت قرار دارد.

جواد عشقی‌نژاد با اشاره به ارزش بازار و درآمدعملیاتی سه شرکت تامین سرمایه برتر دنیا فاصله تامین سرمایه‌های ایران را با شرکت‌های این صنعت در دنیا زیاد دانست.

وی با اشاره به اینکه ارزش بازار جی پی مورگان تا ۲۶ اکتبر امسال ۵۱۱ میلیارد دلار بوده افزود: درآمد عملیاتی این شرکت در همان تاریخ ۳۳ میلیارد دلار بوده است.

به گفته عشقی‌نژاد، در همین زمان ارزش بازار گلدمن ساکس ۱۴۱ میلیارد دلار و ارزش بازار مورگان استنلی ۱۸۶ میلیارد دلار و درآمد عملیاتی آنها به ترتیب ۱۵ و ۱۴ میلیارد دلار بوده است و ارزش این سه شرکت از فروش نفت ایران بیشتر بوده و لزوم توجه ویژه به صنعت تامین سرمایه را به ما یادآوری می‌کند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه صنعت پتروشیمی ‌طرح‌های توسعه‌ای متعددی در دست انجام دارد که ۶۰درصد این پروژه‌ها در شرکت تامین سرمایه خلیج فارس هلدینگ خلیج فارس و زیرمجموعه‌های آن، اجرا می‌شوند، افزود: توسعه صنعت پتروشیمی ‌نیاز به منابع مالی دارد و می‌توان از بازار بزرگ سرمایه برای تامین مالی این صنعت و تسریع در روند اجرای طرح‌های توسعه‌ای صنعت پتروشیمی ‌کمک گرفت.

عشقی نژاد با بیان اینکه شرکت تامین سرمایه خلیج‌فارس، یک تامین سرمایه تخصصی که انحصارا در اختیار صنعت پتروشیمی ‌قرار داشته باشد نیست، ‌افزود: این شرکت به سایر بخش‌ها و حوزه‌های صنعتی هم دربخش ارزش‌گذاری و هم در بخش تامین سرمایه، خدمات‌رسانی خواهد کرد.

وی گفت: از سال گذشته بازار سرمایه شروعی جدید در فعالیت‌های خود و صدور مجوز نهادهای مالی داشته و تمرکز بر این مهم متناسب با نیاز بازار و اصول و استانداردهای بازار سرمایه، می‌تواند نتایج مثبت برای این بازار به همراه داشته باشد. تامین سرمایه خلیج‌فارس، اولین تامین سرمایه‌ای است که از سوی شورای عالی بورس مجوز آن به یک گروه صنعتی اعطا شده است و به این ترتیب گروه صنایع پتروشیمی‌ خلیج‌فارس انحصار تامین سرمایه‌ها را که پیش از این در اختیار نهادهای مالی بود، شکست. عشقی‌نژاد در ادامه با اشاره به اینکه شرکت تامین سرمایه خلیج‌فارس، با سرمایه اولیه پنج هزار میلیارد ریال تاسیس شده که ۶۰درصد سهام آن معادل ۳ هزار میلیارد ریال آن از سوی موسسین تامین شده است، اظهار امیدواری کرد: همان‌طور که در امیدنامه شرکت آمده است، سود معقولی طی پنج سال برای سرمایه‌گذاران به ارمغان بیاورد.