باتری حالت جامد در حال حاضر یک کلمه کلیدی است، زیرا تولیدکنندگان خودرو به دنبال راه‌هایی برای سرعت بخشیدن به توسعه آن هستند تا در سریع‌ترین زمان ممکن آن را در یک خودروی الکتریکی تولیدی معرفی کنند. به نظر می‌رسد تویوتا اولین شرکتی باشد که چنین باتری را در یک خودروی برقی به کار می‌گیرد، اما گروه بزرگ خودروسازی کره، متشکل از هیوندای و کیا، به تازگی پروژه خود را برای توسعه باتری‌های حالت جامد اعلام کرده است. باتری‌ حالت جامد همان‌طور که از نامش پیدا است، الکترولیت مایع سنگین موجود در باتری‌های لیتیوم یون را حذف می‌کند. جایگزین آن الکترولیت جامدی است که می‌‌تواند به شکل شیشه، سرامیک یا مواد دیگر باشد. ساختار کلی باتری حالت جامد کاملا مشابه ساختار باتری‌های لیتیوم یون است، با این تفاوت که نیازی به الکترولیت مایع ندارند و چنین باتری‌هایی می‌توانند بسیار متراکم و جمع‌وجور باشند. باتری‌های حالت جامد بدون غوطه‌وری عمیق در کارهای داخلی خود، انرژی‌شان را صرف می‌کنند و دقیقا شبیه باتری‌های لیتیوم یون سنتی دوباره شارژ می‌شوند.

به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از فوربس، با این حال، این شرکت‌ها به تنهایی این کار را انجام نخواهند داد و با شرکت فاکتوریل، که در حال توسعه فناوری‌های حالت جامد خود است، همکاری خواهند کرد. در واقع، بیانیه مطبوعاتی رسمی‌هیوندای، فاکتوریل را یک شرکت موفق در زمینه تولید باتری‌های حالت جامد معرفی کرده است. قرارداد توسعه مشترک، که شامل سرمایه‌گذاری افشانشده توسط خودروسازان کره جنوبی، هیوندای و کیا است، فناوری فاکتوریل را در سطوح سلولی، ماژول و سیستم خودروهای آینده ادغام خواهد کرد. این اولین سرمایه‌گذاری استراتژیک یک خودروساز بزرگ روی فاکتوریل است. فناوری این شرکت مبتنی بر سیستمی ‌است که از یک ماده الکترولیت جامد استفاده می‌کند که امکان عملکرد ایمن و قابل اعتماد سلول را با الکترودهای با ولتاژ و ظرفیت بالا فراهم می‌کند. سیستم فاکتوریل نسبت به باتری‌های لیتیوم یونی ایمن‌تر است و برد خودروی کاملا شارژ شده را بین ۲۰ تا ۵۰درصد افزایش می‌دهد.

سییو هوانگ، مدیرعامل فاکتوریل انرژی در بیانیه‌ای اظهار کرد: همکاری ما با شرکت هیوندای، اعتبار دیگری برای فناوری باتری‌های حالت جامد ما است و ما مشتاقانه منتظریم تا آمادگی هیوندای برای بازار خودروهای برقی را نشان دهیم. هوانگ، این شرکت را با الکس یو، هم دانشگاهی سابق خود که در مقطع دکترای شیمی‌ دانشگاه کرنل با او آشنا شده بود، تاسیس کرد.

در آوریل سال ۲۰۲۱، این شرکت اولین باتری حالت جامد ۴۰ آمپر ساعتی خود را برای خودروهای الکتریکی معرفی کرد. در آن زمان هوانگ اظهار کرد که برای رشد خودروهای الکتریکی از ۴درصد فعلی فروش جهانی، مصرف‌کنندگان باید شاهد بهبود چشمگیر قیمت و عملکرد در باتری‌های اصلی خودرو باشند. فاکتوریل انرژی معتقد است که فناوری آن می‌تواند این مزایا را به صورت ایمن و در مقیاس موردنظر ارائه دهد.