ساخت برج بیمه  از طریق دارایی‌های راکد

مدیرعامل بیمه ایران‌معین در این مراسم گفت: به تبعیت از سیاست‌های کلی دولت و بیمه ایران، مولدسازی دارایی‌های راکد شرکت در دستور کار هیات مدیره بیمه ایران‌ معین قرار گرفت که بعد از مطالعات و بررسی‌های انجام شده توسط حوزه سرمایه‌گذاری شرکت، محل جدید در ساختمان بازار سرمایه کیش انتخاب شد. داریوش محمدی همچنین از تصمیم هیات‌مدیره شرکت ایران‌معین با رویکرد سرمایه‌گذاری بهینه در چارچوب آیین‌نامه ۹۷ شورای‌عالی بیمه برای ساخت برج بیمه در محل قبلی شعبه کیش با هدف تمرکز عملیات بیمه‌ای شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات بیمه‌ای حاضر در جزیره کیش خبر داد و‌ گفت: بخشی از هزینه ساخت برج از محل فروش املاک بلااستفاده و غیرمولد ایران‌معین در جزیره کیش تامین خواهد شد.

 نوآوری؛  راهکاری برای جذب سرمایه  بیمه  

مدیرعامل بیمه ایران نیز دراین مراسم اظهار امیدواری کرد با همدلی و همراهی فعالان صنعت بیمه دستاوردهای مهمی حاصل شود. وی با ابراز تاسف از اینکه در بسیاری موارد افراد جامعه پس از وقوع حادثه به اهمیت بیمه در زندگی خود پی می‌برند، اظهار کرد: تک تک سیاستگذاران، متصدیان و مدیران ارشد این صنعت وظیفه دارند نسبت به شناساندن هرچه بیشتر مقوله بیمه در جامعه تلاش کنند. سید مجید بختیاری مجموع سرمایه صنعت بیمه را با احتساب سرمایه ۱۹ هزار میلیارد تومانی بیمه ایران حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به وضعیت سایر بازارهای مالی، این رقم شایسته‌ صنعت بیمه نیست.  مدیرعامل بیمه ایران مهم‌ترین راهکار جذب سرمایه برای صنعت بیمه را نوآوری اعلام کرده و گفت: بیمه بیش از هر صنعتی نیازمند نوآوری و تفکر خلاق است تا سرمایه‌گذاران سخت پسند برای ورود به این بازار متقاعد شوند.

بختیاری اتصال به بازارهای مالی را راهکار دیگر گسترش صنعت بیمه برشمرد و افزود: سهم گرفتن شرکت‌ها از هم فرآیند اشتباهی است که مانع از بزرگ شدن این صنعت می‌شود. وی در ادامه گفت: صنعت بیمه باید به دنبال تحول دیجیتال به معنای تغییر نگاه به کسب و کار باشد، چراکه با توجه به تحولات صورت گرفته، امروز دیگر نمی‌توان به سبک دهه‌های گذشته بیمه نامه فروخت. بنابراین لازم است در مدل‌های کسب و کار بازنگری جدی صورت گیرد.

 اتحاد؛ مهم‌ترین اصل موفقیت صنعت بیمه

همچنین سید محمد کریمی، دبیر کل سندیکای بیمه‌گران ایران مهم‌ترین اصل علم مدیریت نوین را خلاقیت و نوآوری ذاتی که در سایه آموزش شکوفا می‌شود، دانست و گفت: در کشور کارآفرینان بسیاری وجود دارند که مستعد راه‌اندازی کسب و کار جدید هستند که بی‌شک با آموزش امکان تحقق ایده‌ها مهیا خواهد شد. وی با قیاس گرفتن از هفته وحدت آن را به صنعت بیمه تعمیم داد و افزود: شرکت‌های بیمه می‌توانند با اتحاد یا همان کنسرسیوم در عین رقابت سالم، رفاقت‌گونه یاری‌رسان همدیگر باشند که در این صورت دیگر شرکتی برای پرداخت خسارت سنگین از عرصه صنعت حذف نمی‌شود. ضمنا در حاشیه این رویداد کلنگ ساخت پروژه برج بیمه کیش توسط مهندس بختیاری، کریمی و اسماعیلی رئیس هیات‌مدیره بیمه ایران‌معین بر زمین زده شد. برج بیمه کیش در ۱۲ طبقه به مساحت حدود ۶هزار متر احداث خواهد شد.