فروش مارون در دوره مشابه سال قبل ۸۷هزار و ۲۳۱ میلیارد ریال بوده که از این میزان ۵۰هزار و ۵۳ میلیارد ریال فروش داخلی و ۳۲ هزار و ۱۷۸میلیارد ریال فروش صادراتی بوده است.

بنابراین گزارش درآمد پتروشیمی مارون در نخستین ماه پاییز بیش از ۲۷ هزار و ۷۱۲ میلیارد ریال بوده که ۵هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال آن از فروش صادراتی حاصل شده است.

این شرکت در نیمه اول امسال ۵۰هزار و ۷۲۷ میلیارد ریال سود ناخالص به دست آورد که ۳۶درصد رشد نسبت به دوره مشابه سال قبل نشان می‌دهد. سود عملیاتی این شرکت نیز با ۴۴درصد افزایش از ۳۴ هزار و ۴۷۹میلیارد ریال در نیمه اول پارسال به ۴۹ هزار و ۷۶۱ میلیارد ریال در نیمه اول امسال رسیده است. بر اساس این گزارش سود خالص شرکت در نیمه اول امسال بیش از ۵۵ هزار و ۶۱۱ میلیارد ریال بوده که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل که معادل ۳۵هزار و ۶۴۷ میلیارد ریال بوده حاکی از افزایشی ۵۶درصدی است. پتروشیمی مارون در نیمه اول امسال رشدی ۱۸۱درصدی را نیز در جریان نقد حاصل از عملیات کسب کرده به طوری که این رقم که در نیمه اول سال قبل ۲۵ هزار و ۶۰۵ میلیارد ریال بود به ۷۱ هزار و ۸۴۹ میلیارد ریال در نیمه اول امسال رسید.

شرکت در برآورد تغییرات هزینه‌ها پیش‌بینی کرده که با توجه به افزایش نرخ ارز هزینه‌های عمومی اداری و سایر درآمدهای عملیاتی نیز افزایش یابد. در حال حاضر پتروشیمی مارون ۵ طرح عمده در دست اجرا دارد. «خالص‌سازی اتیلن‌اکساید» به منظور افزایش ظرفیت EO/ EG از طرح‌هایی است که تاکنون ۳۲درصد پیشرفت داشته و تا پایان امسال این رقم به ۴۵درصد خواهد رسید.  شرکت برای این طرح تاکنون ۶۳۷ میلیارد و ۳۵۴ میلیون ریال هزینه کرده است. پروژه «جمع‌آوری گازهای مشعل» نیز با هدف افزایش خوراک از دیگر طرح‌های مارون است که تاکنون ۱۸۰ میلیارد و ۴۷۶ میلیون ریال روی آن سرمایه‌گذاری شده است. این طرح در نیمه اول امسال ۱۵درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان سال ۲۵درصد آن تکمیل خواهد شد. «طراحی، تامین، نصب و راه‌اندازی سیستم جامع حفاظت الکترونیک» به صورت EPC با هدف ایمنی مناطق خطر جمع‌آوری گازهای مشعل برای افزایش ظرفیت ذخیره محصول و حذف ترکیبات آلی منتشره از حوضچه‌های پساب با هدف حفظ محیط‌زیست از دیگر طرح‌های این شرکت است.