فعالیت‌های این شرکت در ۶ماه مورد بررسی عمدتا مربوط به نصب و استقرار باقی‌مانده تجهیزات و ماشین‌آلات پروژه مس کاتدی است که با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تولید لوله به صورت عملیاتی و تولید کاتد به صورت آزمایشی انجام می‌شود. تولید آزمایشی کاتد مس (یا ظرفیت ۵۰هزار تن در سال) از خرداد ماه ۹۸ آغاز شد که با توجه به عدم تکمیل کارخانه کاتد مسی (۸۹درصد تکمیل شده است) و تکنولوژی خاص و منحصر به فرد فرآیند تولید، میزان تولید در دوره ۶ماه منتهی به خرداد ۱۴۰۰ به مقدار حدودی ۴هزارتن (۸درصد ظرفیت اسمی) بوده که با توجه به استاندارد‌های حسابداری صورت‌های مالی براساس گزارشگری واحد تجاری در مرحله قبل از بهره‌برداری تهیه شده است.  با این تفاسیر، این شرکت در ۶ماه نخست سال جاری از فروش لوله‌های مسی حدود ۲هزارمیلیارد ریال درآمد داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۲برابر شده است. این شرکت گرچه از نظر ارزش فروش محصولات، درآمد قابل توجهی کسب کرده است، اما از نظر مقدار فروش محصولات کاهش ۳۷درصدی را نشان می‌دهد. البته باید به این نکته اشاره کرد که مقدار فروش صادراتی این شرکت افزایش داشته و مقدار برگشت از فروش این شرکت نیز کاهش داشته که در افزایش ارزش فروش این شرکت تاثیرگذار بوده است.

همچنین این موضوع باعث افزایش نسبت سودناخالص به درآمد عملیاتی این شرکت از ۸ به ۱۷ شده است. نکته قابل توجه درمورد تولیدات این شرکت این است که در ۶ماه نخست سال‌جاری، این شرکت مبلغ یک هزار و ۲۰۰میلیارد ریال مس کاتد را از شرکت ملی مس خریداری کرده است.  این درحالی است که خود این شرکت تولیدکننده این نوع کالا به حساب می‌آید. دلیل این موضوع نیز  مسائل فنی نوع کاتد و مراوده با شرکت ملی مس اعلام شده است. با این حساب کاهش در مقدار برگشت از فروش این شرکت می‌تواند ناشی از تامین مس از همین منبع باشد. شرکت بابک مس ایرانیان از واحدهای تجاری فرعی شرکت مادرتخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه «میدکو» است. بابک مس ایرانیان (سهامی‌خاص) در مرحله قبل از بهره برداری در سال ۸۹ به ثبت رسیده است. پروانه بهره‌برداری لوله در سال ۹۵و پروانه بهره‌برداری کارخانه کاتد مس در سال ۹۸ اخذ شده است.

اکتشاف، تحقیقات زمین‌شناسی، متالوژی، ساختمان و تجهیز و بهره‌برداری از معادن مس، کانه‌آرایی و تغلیظ و فرآوری مواد اولیه  و تولید فلز مس، احداث کارخانه‌های مربوطه و فروش محصولات، سرمایه‌گذاری، مشارکت و خرید سهام شرکت‌هایی که در مورد فعالیت‌های اصلی شرکت فعالیت  داشته باشند از جمله مواردی است که برای این شرکت ذکر شده است.