به گفته وی، با توجه به مشکلات پیش آمده در زمان تحریم‌ها، این گروه روی برندهای خود سرمایه‌گذاری کرده تا در شرایط ضروری و اضطراری بتواند همچنان چرخه تولید خود را ادامه دهد، همچنان‌که دو محصول نوبرانه شاسی‌بلند بهمن‌موتور اکنون با برندهای این شرکت در بازار وارد شده است. ضرابیان تصریح کرد: همه شرکت‌های خارجی برنامه که تا پیش از اعمال تحریم‌ها با این گروه کار می‌کردند و اکنون همکاری ما با آنها به حالت تعلیق درآمده، همچنان شریک ما باقی خواهند ماند. وی خاطرنشان کرد: به‌طور قطع بهمن‌موتور با خودروسازی مزدای ژاپن با بیش از ۶۷ سال سابقه ارتباط کاری، به تداوم همکاری خواهد پرداخت، همچنین تداوم همکاری با شرکت‌های گریت‌وال و‌هاوال و شرکت FAW در دستور کار است و پس از رفع احتمالی تحریم‌ها نیز شریک تجاری ما خواهند بود.

مدیرعامل بهمن موتور گفت: با بهبود احتمالی مناسبات بین‌المللی و رفع محدودیت‌های صنعت خودرو، بهمن موتور فعالیت‌های خود را با شرکای جدید نیز خواهد داشت و همچنین گروه بهمن با شرکت‌های ایسوزو و فاو (FAW) در حوزه‌های تجاری و شرکت سایک‌مکسوس نیز تداوم فعالیت خواهیم داشت. وی در مورد ورود این خودروساز به مقوله صادرات خودرو، خاطرنشان کرد: ما به صادرات خودرو به عنوان یک مقوله بلندمدت که سبب ایجاد مزیت و تراز تجاری مثبت برای ما خواهد شد نگاه می‌کنیم. ضرابیان بیان ‌کرد: اینکه چه محصولی صادر شود جای بحث و بررسی دارد و در مجموعه گروه بهمن اکنون روی صادرات خودروهای تجاری سبک برنامه داریم. وی خاطرنشان‌ کرد: گروه بهمن به دنبال صادرات محدود خودرو نیست، بلکه حضور طولانی‌مدت در بازارهای خارجی به ویژه بازارهای منطقه را در برنامه دارد. مدیر‌عامل بهمن موتور همچنین در خصوص طرح ساماندهی صنعت خودرو و واردات در مقابل صادرات خودرو تاکید کرد: اگر به این موضوع با دید تنظیم بازار و رعایت حقوق مصرف‌کننده نگاه کنیم، باید گفت در مقوله رعایت حقوق مصرف‌کننده بسیار عالی خواهد بود، اما باید دید چه مجموعه و طیفی از مردم از آن بهره خواهند برد و مطالبی که در این زمینه عنوان می‌شود با واقعیت‌ها تطابق ندارد.

 تلاش برای تکمیل و عرضه تعداد محدودی از خودروهای ناقص بهمن‌موتور

علی پورابراهیم، عضو هیات‌مدیره بهمن موتور نیز در رابطه با مشکلات این گروه صنعتی با بیان اینکه  همچون سایر خودروسازان ما نیز در دوران تحریم مشکلاتی داشته‌ایم؛ گفت: با عملکرد مناسب در زمینه خریدهای خارجی، مشکلات کمتری ایجاد شد و تعداد خودروهای ناقص بسیار محدود هستند.

وی با تاکید براینکه همواره تلاش می‌شود ارتقای مشخصی در حوزه امکانات رفاهی و مسائل ایمنی خودرو لحاظ شود، افزود: از همین روی فیدلیتی پرستیژ از بالاترین سیستم‌های ایمنی که قابل رقابت در بین محصولات بازار نیست، بهره‌مند شده است. فیدلیتی جدید دارای قابلیت‌های بسیاری است. دیگنیتی پرستیژ نیز از منظر ارتقای موتور، توان بیشتری داشته و ۲۳۰ اسب بخار است. همچنین سیستم ایمنی و امکانات رفاهی این خودرو ارتقا یافته است. پورابراهیم با تشریح اقدامات این شرکت در راستای افزایش کیفیت محصولات تولیدی بیان کرد: افتتاح سالن ساین‌آف، به‌روزرسانی خط رنگ شرکت و تهیه تجهیزات مدرن کنترل کیفی خودروها پس از تولید در دستور کار است.

وی افزود: طی سالیان گذشته ۱۲ هکتار به فضای تولیدی و انبارهای کارخانه بهمن موتور افزوده شده است، همچنین توسعه و ساخت سالن‌های پرس بدنه، سالن مونتاژ مجزا برای محصول فیدلیتی و خرید تجهیزات برای ایجاد خط تست دوم نیز انجام شده که با راه‌اندازی این خط تست طی چند ماه آتی، ظرفیت تولید شرکت بهمن موتور افزایش خواهد یافت.

وی در پاسخ به سوالی  که آیا بهمن موتور با کاهش تولید روبه‌رو بوده است، بیان کرد: در دوران تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران، با مشکلات زیادی همراه بودیم، اما با توجه به اینکه یک مجموعه چالاک هستیم با همت همه متولیان و دست‌اندرکاران بهمن موتور توانستیم بر بسیاری مشکلات فائق آییم.

وی همچنین در خصوص پلت‌فرم دیگنیتی و فیدلیتی گفت: روی این پلت‌فرم نسل‌های مختلفی از خودرو‌های SUV با توان‌های متفاوت و آپشن‌های به‌روز عرضه خواهد شد.

 فروش نقدی فیدلیتی و دیگنیتی احتمالا هفته آینده برگزار می‌شود

نیما مومنی،  مدیر بازاریابی و فروش شرکت بهمن موتور نیز از فراهم شدن  شبکه‌های نمایندگی به عنوان یکی از اصلی‌ترین زیرساخت‌های ورود محصول جدید خبر داد و افزود: این موضوع در زمان عقد قرارداد فیدلیتی و دیگنیتی مورد توجه قرار گرفته و سفارش‌گذاری قطعات پیش از ورود به بازار انجام شده است.

به گفته وی قطعات موردنیاز برای خدمات پس از فروش در نمایندگی‌ها موجود است. مدیر تحقیقات و بازاریابی و فروش شرکت بهمن موتور نیز افزود:  فروش نقدی فیدلیتی و دیگنیتی احتمالا هفته آینده برگزار خواهد شد. وی همچنین در خصوص تامین قطعات محصولات جدید بهمن موتور گفت: یکی از اصلی‌ترین زیرساخت‌ها برای تولید محصول، شبکه نمایندگی و خدمات پس از فروش آن است، از این باب به مشتریان خود اطمینان مى‌دهیم که تمام قطعات در نمایندگى‌ها در دسترس است و هیچ دغدغه‌ای در این زمینه وجود ندارد.