به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از CNBC، بانک نیویورکی جی‌پی مورگان برای اولین بار از برنامه خود برای راه‌اندازی نام تجاری Chase در بریتانیا در اوایل سال جاری رونمایی کرد و این شرکت به جای ایجاد شعب فیزیکی، این بار خدمات خود را فقط از طریق یک اپلیکیشن گوشی همراه ارائه می‌دهد.

این اتفاق، اولین توسعه بین‌المللی نام تجاری بانک مصرف‌کننده جی پی مورگان محسوب می‌شود. این در حالی است که این خبر ابتدا توسط فایننشال تایمز گزارش و بعدا توسط CNBC تایید شد. سانوکی ویسواناتان، مدیرعامل بخش بین‌المللی مصرف‌کنندگان جی‌پی مورگان در این خصوص اظهار کرد گسترش این بانک در بریتانیا تعهد استراتژیک بسیار بزرگی برای ما است.  او به فایننشال تایمز گفت: ما صدها میلیون دلار هزینه می‌کنیم تا بتوانیم به نقطه عطف برسیم و به تجارت پایدار دست یابیم و عجله‌ای برای آن نداریم.

بانک چیس در ابتدا به همراه ارائه برنامه‌های تشویقی، حساب‌های جاری را نیز ارائه می‌دهد. همچنین اعطای وام‌های شخصی، سرمایه‌گذاری و وام مسکن را در این راستا برنامه‌ریزی می‌کند. بریتانیا به طور فزاینده‌ای تبدیل به حیاط خلوت بانک‌های خرده‌فروشی شده است. قوانین و مقررات حامی ‌فناوری‌های مالی (Fintech) در این کشور باعث شده است که رقبایی مانند مونزو، ریوالوت و استارلینگ که حساب‌های جاری و سایر خدمات را از طریق گوشی‌های هوشمند ارائه می‌دهند، شکوفا شده و به شرکت‌های میلیاردی تبدیل شوند. این بانک‌های دیجیتالی میلیون‌ها مشتری برای خود به دست آورده‌اند، در حالی که برخی حتی شانس خود را برای ورود به بازار ایالات متحده امتحان کرده‌اند. شرکت خدمات مالی ریوالوت که در حال حاضر بیش از ۱۵میلیون مشتری دارد، آخرین بار ۳۳میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده بود که این امر آن را به ارزشمندترین استارت‌آپ فناوری در بریتانیا تبدیل کرد.

این در حالی است که ورود جی‌پی مورگان به انگلستان فشار بیشتری بر موسسات مالی سنتی این کشور وارد خواهد کرد. بانک دولتی بدنام نت‌وست تلاش‌های زیادی را در این راستا انجام داد، اما موفق نشد در چالش فین تک رقیب خود یعنی بانک دیجیتال Bó را شکست دهد. اما جی‌پی مورگان تحت مدیریت جیمی ‌دیمون، تلاش کرده است با تصاحب مالکیت شرکت‌های متعدد با تهدید ستاره‌های فناوری مالی مانند پی پل و اسکوئر مقابله کند. این شرکت به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای توسعه فعالیت‌هایش در انگلستان، با خرید شرکت آنلاین مدیریت سرمایه Nutmeg موافقت کرد. سپس قرارداد خرید شرکت OpenInvest را نیز اعلام کرد که یک پلت‌فرم سرمایه‌گذاری اخلاقی مستقر در سانفرانسیسکو است. جی پی مورگان گفت قصد دارد اکثریت سهام شرکت پرداخت آنلاین فولکس واگن را نیز خریداری کند.