مدیر بخش احیا در فولاد خوزستان با اعلام این خبر اظهار کرد: آهن اسفنجی یکی از مواد اولیه در تولید شمش، شمشال و تختال در فولاد خوزستان به شمار می‌آید. فولادمردان واحد احیا ۲، توانستند با تلاش و همت مثال‌زدنی، دوشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۰ با تولید ۷۰۵۶ تن‌، رکورد جدیدی به ثبت برسانند.

مهران پاک‌بین با اشاره‌ به رکورد تولید آهن‌اسفنجی در ادامه خاطرنشان کرد: رکورد پیشین تولید روزانه آهن‌اسفنجی در واحد احیا ۲، مربوط به ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ است که ۶ هزار و ۸۲۹ تن بوده و پس از ۴سال با تولید ۷ هزار و ۵۶ تن در ۱۷ آبان‌ ۱۴۰۰ ارتقا پیدا کرد. دستیابی به این میزان از تولید علاوه بر تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان، حاصل برنامه‌ریزی، رصد و تولید متناسب با نیاز بازار و حرکت به سمت به کارگیری فناوری روز است.

وی در پایان سخنان خود با اشاره‌ به محدودیت‌های ناشی از قطع برق در فصل‌های بهار و تابستان سال‌جاری عنوان کرد: اگر چه محدودیت‌های گسترده‌ برق در پنج ماهه اردیبهشت تا شهریور باعث از دست رفتن بخشی از تولید برنامه‌ریزی‌‌شده شد،‌ اما فولاد خوزستان با اجرای بخشی از تعمیرات که نیاز به خاموشی‌های کامل سایت و توقف تولید داشت، در مدت زمان محدودیت‌های برق این تهدید را به فرصت تبدیل کرد.