به گزارش «دنیای‌اقتصاد»  در پی بخشنامه بانک مرکزی مبنی بر افزایش سقف تسهیلات کارت اعتباری، برخی از بانک‌های بزرگ کشور نسبت به ابلاغ اطلاعیه افزایش مبلغ وام کارت اعتباری به شعب خود در سراسر کشور اقدام کردند. بر اساس این بخشنامه سقف وام کارت اعتباری  از مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال به ۲ میلیارد ریال افزایش یافته  است. بنا بر این گزارش بانک صادرات ایران هم مبلغ تسهیلات کارت اعتباری خود را تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان افزایش داده است.

مزیت دریافت این وام کارت اعتباری این است که برای دریافت آن نیازی به شرایط خاص مانند کاسب بودن، متخصص بودن، دستگاه پوز داشتن، جواز کسب داشتن و... نیست و تقریبا تمام افراد بالای ۱۸ سال جامعه که توان بازپرداخت اقساط را داشته باشند می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند. کارت اعتباری بانک صادرات  کارتی است که بانک به وسیله آن تا سقف معینی به مشتری وام می‌دهد  و دارنده آن می‌تواند از طریق پایانه‌های فروش (POS) یا درگاه‌های پرداخت اینترنتی (IPG) اقدام به سفارش یا خرید کالا و خدمات کند. سقف وام کارت اعتباری در حال حاضر ۲۰۰ میلیون تومان و مدت بازپرداخت اقساط آن حداکثر ۶۰ ماه است.  کارمزد صدور کارت و اعتبارسنجی جمعا به میزان یکصد هزار (۱۰۰.۰۰۰) ریال و آبونمان (حق اشتراک سالانه) معادل یک درصد اعتبار تخصیص یافته به متقاضی است.

نرخ سود این وام مانند اکثر وام‌های فعلی بانک‌ها ۱۸درصد است. مبلغ اقساط تسهیلات ۲۰۰ میلیونی با بازپرداخت ۶۰ ماهه حدود ۵میلیون و یکصد هزار تومان است و افراد باید مدارک لازم دال بر توانایی بازپرداخت اقساط را به بانک ارائه کنند.  در صورتی که شخصی توانایی بازپرداخت اقساط تا سقف تعیین‌شده را ندارد یا به مبلغ کمتری از وام نیاز دارد می‌تواند از کارت اعتباری ۳۰، ۵۰ یا ۱۰۰ میلیون تومانی استفاده کند.