رشد تولید شمش فولاد در چادرملو

در همین حال این شرکت در ۷ ماه نخست امسال فولاد خود را به قیمت متوسط هر تن ۱۲۱ میلیون و ۴۳هزار و ۹۴۵ ریال به فروش رساند. قیمت فولاد صادراتی چادرملو در همین مدت برای هر تن معادل ۱۲۶ میلیون و ۷۵هزار و ۶۷۷ریال اعلام شده است.

در این هفت ماه شرکت معدنی و صنعتی چادرملو بیش از  ۴/ ۵۵۰هزار تن فولاد تولید کرد. این در حالی است که شرکت در همین مدت بر برند و کیفیت  فولاد خود تاکید کرد و مسیر را برای بهبود بازار خود هموار ساخت.

این شرکت در همین مدت نیز با افزایش تولید کنسانتره همراه بود به طوری که تا پایان دوره ۷ ماهه معادل ۶ میلیون ۵۱۸ هزار و ۸۸۹ تن کنسانتره تولید کرد، این در حالی است که تا نیمه نخست امسال این میزان تولید برابر با ۵ میلیون و ۶۲۲ هزار و ۶۲۷ تن بود. تولید یک ماهه  کنسانتره  منتهی به مهرماه ۱۴۰۰ در معدنی و صنعتی چادرملو برابر  ۹/ ۱۵درصد رشد داشت.

علاوه بر این شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در تولید آهن اسفنجی نیز با افزایش فروش به میزان ۵۷درصد روبه‌رو است. این در حالی است که قیمت فروش هرتن آهن‌اسفنجی در سال جاری نسبت به سال قبل در این مجموعه معادل ۵/ ۱۴۳درصد رشد نشان می‌دهد. در سال‌جاری قیمت محصولات زنجیره ارزش فولاد تابعی از نرخ فروش شمش فولاد خوزستان است.

از این رو متوسط قیمت فروش ۷ ماهه چادرملو برای محصول آهن اسفنجی معادل ۸۱ میلیون و ۴۹۵هزار و ۶۱۳ ریال اعلام شده است. این در حالی است که شرکت طرح احداث کارخانه مگامدول احیای مستقیم شماره ۲ را با ظرفیت تولید سالانه دو هزار و ۲۰۰ در برنامه خود قرار داده و جواز تاسیس آن را در اردیبهشت ماه سال جاری اخذ کرده است.این شرکت برآورد هزینه برای اجرای این مگا مدول را معادل ۱۶۰ میلیون یورو اعلام کرده است.

این شرکت در مورد محصول گندله نیز با مقایسه دوره ۷ ماه نخست سال‌جاری با سال قبل با رشد فروش همراه است، میزان تولید گندله در این دو دوره تقریبا یکسان بوده، اما رشد قیمت ۱۳۰درصدی هر تن گندله به افزایش فروش این محصول در دوره مزبور منجر شد.

این شرکت در ۷ ماه نخست سال جاری دو میلیون و ۸۴ هزار تن گندله تولید کرد و با قیمت ۴۱ میلیون و ۷۲۶ هزار و ۳۱۶ ریال به فروش رساند. یادآور می‌شود ظرفیت تولید سالانه واحد گندله‌سازی اردکان متعلق به چادرملو معادل ۴/ ۳ میلیون تن است.

در مجموع فروش چادرملو در ۷ ماه نخست سال‌جاری برابر ۲۵۴ هزار و ۴۶۲ میلیارد و ۷۷۱ میلیون ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۱۵۵ درصد رشد همراه است.