به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، بنا به تازه‌ترین گزارش آماری انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، در دوره هفت ماه نخست سال‌جاری، صادرات فولاد میانی کشور، ۴ میلیون و ۵۷هزار تن بوده که رشد ۲۷درصدی را نسبت به دوره مشابه سال قبل نشان می‌دهد. از صادرات فولاد میانی، سهم صادرات بیلت و بلوم در دوره ۷ ماه نخست سال جاری، ۲ میلیون و ۷۲۲ هزار تن و سهم صادرات اسلب، یک میلیون و ۳۳۵ هزار تن بوده است.

 رشد ۱۱درصدی صادرات بیلت و بلوم

در ۷ ماه نخست امسال، صادرات اسلب رشد ۸۰درصدی را تجربه کرده ا و صادرات بیلت و بلوم، ۱۱درصد افزایش یافته است. کل صادرات محصولات فولادی کشور در دوره ۷ ماه نخست امسال، یک میلیون و ۸۵۵ هزار تن بوده که نسبت به دوره مشابه سال قبل، رشد ۳۸درصدی را نشان می‌دهد.

 رشد صادرات مقاطع طویل فولادی

از میان محصولات فولادی، سهم صادرات مقاطع طویل فولادی، یک‌ میلیون و ۴۸۶ هزار تن بوده و صادرات این مقاطع، در ۷ ماه نخست امسال، ۴۴درصد افزایش یافته است.

 رشد صادرات میلگرد

صادرات میلگرد که بیشترین سهم را از میان صادرات کل محصولات فولادی دارد، در ۷ ماه نخست امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته، ۵۷درصد افزایش یافته و به یک‌ میلیون و ۳۰۷ هزار تن رسیده است. صادرات مقاطع تخت فولادی نیز با رشد ۱۸درصدی در این مدت، به ۳۶۹ هزار تن رسیده است. همچنین صادرات آهن اسفنجی در مدت یاد شده، با رشد ۲۷۹درصدی به ۶۹۸ هزار تن رسیده است.