خدمات صادراتی صندوق نوآوری به دانش‌بنیان‌ها

مدیر ارتباط با مشتریان صندوق نوآوری و شکوفایی ضمن بیان مطلب فوق، در مورد خدمات صادراتی صندوق نوآوری به شرکت‌های دانش‌بنیان بیان ‌کرد: این خدمات شامل اعزام و پذیرش هیات تجاری در حوزه‌های مختلف فناوری برای شرکت‌های دانش‌بنیان، برگزاری رویدادهای «یکشنبه‌های صادراتی» به عنوان کلینیک مدیریت صادرات برای شرکت‌ها، حضور در نمایشگاه‌های خارجی و پایگاه‌های صادراتی محصولات دانش‌بنیان‌ها در کشورهای مقصد صادراتی، استانداردسازی برای ورود شرکت‌ها به بازارهای بین‌المللی و آموزش و مشاوره در حوزه صادرات است. محسن نوتاش افزود: در ثبت نشان تجاری و ثبت اختراع در کشورهای مقصد نیز از دانش‌بنیان‌ها حمایت می‌کنیم. وی ادامه داد: اعزام هیات تجاری و فناوری که از سوی صندوق انجام می‌شود، براساس فراخوانی است که صندوق منتشر می‌کند و در آن مقصد صادراتی نیز تعیین می‌شود. این هیات‌های تجاری در حوزه‌های مختلف فناوری اعزام می‌شوند و بر این اساس طی یک برنامه پنج‌روزه در کشور مقصد، شرکت‌های طرفین شناسایی می‌شوند و ما برنامه‌ریزی‌های لازم را برای آنها انجام می‌دهیم.

مدیر ارتباط با مشتریان صندوق نوآوری و شکوفایی برگزاری جلسات  B۲B، نشست‌های تجاری بین طرف داخلی و خارجی و برپایی نمایشگاه‌ برای توسعه محصولات دانش‌بنیان‌ها را از برنامه‌های صندوق نوآوری در اعزام هیات تجاری به کشورهای مقصد اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: ۹۰درصد هزینه‌های اعزام هیات تجاری و فناوری به خارج از کشور را صندوق نوآوری به صورت بلاعوض پرداخت می‌کند و شرکت‌های دانش‌بنیان صرفا با پرداخت ۱۰درصد هزینه‌ها می‌توانند در این هیات‌ها حضور داشته باشند.

مدیر ارتباط با مشتریان صندوق نوآوری و شکوفایی به حضور شرکت‌های دانش‌بنیان‌ در نمایشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: حضور دانش‌بنیان‌ها به دو روش صورت می‌گیرد؛ روش اول این است که به صورت مستقل در آن حضور می‌یابند؛ یعنی خودشان غرفه اجاره می‌کنند که در این روش صندوق ۷۰درصد هزینه‌ها را تا سقف ۱۲۰میلیون تومان به شرکت‌ها پرداخت می‌کند. مدل دیگر این است که پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان از سوی صندوق نوآوری برپا و فضایی در حدود ۳۰۰متر همراه با غرفه‌سازی به آنها اختصاص می‌یابد که می‌توانند در آن حضور یابند و به نمایش محصولات خود بپردازند.

 نوتاش افزود: صندوق نوآوری در مدل پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان، ۹۰درصد هزینه‌ها تا سقف ۱۵۰میلیون تومان را به صورت بلاعوض و سالانه به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت می‌کند.

 وی در ادامه به برگزاری سلسله رویدادهای «یکشنبه‌های صادراتی» اشاره کرد و گفت: هدف از برگزاری این رویداد، شبکه‌سازی کارگزاران، تجار، مشتریان خارجی و شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای بسترسازی برای ورود دانش‌بنیان‌ها و توسعه فروش محصولاتشان در بازارهای بین‌المللی است.

نوتاش در ادامه با اشاره به برخورداری صندوق نوآوری از کارگزاران برای فراهم آوردن بازاریابی در کشور مقصد و پایگاه‌های صادراتی در کشورهای مقصد، اظهار کرد: پایگاه‌های صادراتی می‌توانند مقصد صادراتی ما باشند؛ چرا که از شریک خارجی برخوردارند تا کاتالوگ‌های محصولات دانش‌بنیان‌ها در فضای نمایشگاهی در معرض عموم قرار گیرد و بازاریابی انجام شود.  وی گفت: تاکنون پایگاه‌های صادراتی ما از عملکرد مثبتی برخوردار بوده‌اند و در این پایگاه‌ها قراردادهای خوبی نیز برای شرکت‌های دانش‌بنیان‌ داخلی منعقد شده است.

مدیر ارتباط با مشتریان صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: صندوق بابت خدمات پایگاه‌های صادراتی ۷۰درصد هزینه‌های بازارهای صادراتی را پرداخت می‌کند و شرکت‌های دانش‌بنیان فقط با پرداخت حدود ۳۰درصد هزینه می‌توانند از بازاریابی خوبی در کشورهای مقصد برخوردار شوند.

نوتاش با بیان اینکه حدود ۱۲۰نمایشگاه صادراتی تحت حمایت صندوق نوآوری قرار دارد، گفت: شرکت‌ها می‌توانند برای حضور در این نمایشگاه‌ها، مبلغ بلاعوضی را از صندوق دریافت کنند که بر این اساس ما یکسری فراخوان منتشر می‌کنیم و دانش‌بنیان‌ها بر اساس آن می‌توانند برای حضور در نمایشگاه ثبت‌نام و از این خدمت استفاده کنند.