به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از گوگل نیوز، این وام که از یک برنامه سرمایه‌گذاری سه ساله سازگار با محیط زیست حمایت می‌کند، در دو بخش ارائه می‌شود. حدود ۸۳ میلیون یورو از این مبلغ در راستای برنامه‌های سرمایه گذاری سبز برای تغییر فرآیندها و ارتقای کارخانه‌ها و تامین مالی بخش تحقیق و توسعه محصولات سبزتر به این شرکت اختصاص می‌یابد که اولین وام سبز تایید شده یک بانک خارجی به یک تولیدکننده ترکیه‌ای است. ۶۷ میلیون یورو باقیمانده برای ارتقای کارخانه یخچال‌سازی این شرکت در اسکی شهیر و کارخانه لوازم آشپزی آن در بولو تامین مالی خواهد شد. این در حالی‌است که بانک بازسازی و توسعه قبلا یک وام ۱۵۰ میلیون یورویی برای کمک به این شرکت در تولید یخچال‌ها و ماشین‌های لباسشویی کم‌ مصرف و کم‌صدا، که تقاضای بالایی به‌ویژه در بازارهای خارجی دارند، ارائه کرده بود. چنین سرمایه گذاری‌های جدیدی به این شرکت کمک می‌کند تا به اهداف اقلیمی‌ خود در سال ۲۰۳۰، در راستای اهداف توافق نامه پاریس دست یابد.

اودیل رنو باسو، رئیس EBRD، در این خصوص اظهار کرد: ما رهبری شرکت آرچلیک را در انتقال سبز بخش تولید ترکیه تحسین می‌کنیم. تجربه پیشگامانه این شرکت نشان می‌دهد که بهبودهای زیست محیطی را می‌توان با سودآوری و بهبود رقابت همگام کرد. او در ادامه افزود: با توجه به اینکه هزینه‌های مواد، انرژی و ساخت افزایش یافته است، مشتریان، سرمایه‌گذاران و جوامع محلی انتظارات بیشتری دارند.

هاکان بولغورلو، مدیر عامل آرچلیک، گفت: بخش خصوصی مسوولیت مهمی‌در رابطه با کربن‌زدایی در صنعت و دوران گذار به اقتصادی با انتشار کربن صفر دارد. وی خاطرنشان کرد: دنیای تجارت باید هم برای آینده سبز و هم توسعه پایدار نمونه باشد و شرکت آرچلیک با سرمایه‌گذاری سبز خود گام‌های محکمی ‌در این مسیر برمی‌دارد. بولغورلو تصریح کرد: ما اهداف مهم خود را در مسیر تبدیل شدن به یک شرکت انتشار کربن صفر در سراسر زنجیره ارزش خود تا سال ۲۰۵۰ تحقق خواهیم بخشید. تامین مالی پروژه‌های پایداری زیست محیطی و تحقیق و توسعه با وام سبز ارائه شده توسط بانک EBRD برای دستیابی به این اهداف ضروری است.