تغییرات در قیمت مواد و مصالح ناشی از تورم، هزینه‌های مازاد بهره‌ای در پی کاهش حاشیه سود فعالیت‌ها و تمام نشدن پروژه‌ها در موعد مقرر، نیاز بالای سرمایه در گردش در صنعت ساختمان و تغییرات نرخ ارز از جمله چالش‌ها و مشکلاتی است که شرکت‌های ساختمانی از جمله شرکت سرمایه‌گذاری مسکن جنوب با آن دست به گریبان است. در این راستا شرکت‌ها همواره سعی در کنترل عوامل داخلی شرکت و بهبود عملکرد بخش‌های عملیاتی داشته‌اند اما عوامل خارجی نیز با قدرت تاثیر‌گذاری بالایی که دارند همواره شرکت‌های سرمایه‌گذاری در مسکن را تحت‌الشعاع قرار داده است.

با انتشار صورت‌های مالی این شرکت برای ۹ ماه منتهی به خرداد ۱۴۰۰، مشخص شد که شرکت در این مدت  حدود یک هزار و ۱۲۲ میلیارد ریال درآمد شناسایی کرده است. این عدد با احتساب هزینه‌های اداری، عمومی‌ و فروش، هزینه‌های مالی و سایر درآمدهای عملیاتی و غیرعملیاتی، سود خالص ۴۱۷میلیارد ریالی را تا خرداد۱۴۰۰ شناسایی کرده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴۰درصد افزایش نشان می‌دهد.

با احتساب این مقدار سود خالص، سود انباشته این شرکت تا پایان خرداد ۱۴۰۰به یک هزار میلیارد ریال رسیده است.

البته در همین گزارش پیش‌بینی شده شرکت از طریق  تغییرات نرخ ارز هزینه‌های مازادی را در سال ۱۴۰۰متقبل خواهد شد و همچنین هزینه‌های اداری و عمومی ‌و فروش نیز در حدود تورم افزایش یابد. در گزارش تفسیری صورت‌های مالی این‌گونه آمده است که با توجه به اعمال افزایش حقوق در سال ۱۴۰۰ و همچنین افزایش هزینه‌های جاری، انتظار می‌رود درآمد سه ماه منتهی به شهریور ۱۴۰۰ حدود ۱۰درصد بیشتر از سه ماه سوم شرکت و در حدود ۴/ ۱۷میلیارد ریال باشد. درخصوص سایر درآمد‌های عملیاتی نیز درصورت دریافت اسناد مالکیت فاز ۴ ویلایی در جزیره کیش شاهد افزایش درآمد‌های عملیاتی خواهیم بود.