نابودی سرمایه از طریق صرافی‌های کلاهبردار ارز دیجیتال

 آسان‌ترین راه‌های تشخیص صرافی معتبر

در همین راستا به گفته مدیرعامل «رابین کش»؛ امنیت، کارمزد، شبکه‌های انتقال، احراز هویت آسان، سقف و محدودیت‌های برداشت، قدمت، هویت و آدرس صرافی، نحوه سفارش‌گذاری و سفارش حد ضرر از جمله موضوع‌های مهمی ‌هستند که در انتخاب سکوی تبادل باید به آن توجه داشت. در یک جمع‌بندی کلی از برآیند عملکرد صرافی‌ها می‌توان یکی از آنها را برای به‌کارگیری انتخاب کرد.

مصطفی تراب‌نژاد در بخشی دیگری از سخنانش اظهار کرد: راحتی کاربران در استفاده از سایت، از عوامل مهم و تاثیرگذار انتخاب یک صرافی است. در همین راستا، عنوان رابط یا واسط کاربری اهمیت ویژه‌ای می‌یابد؛ این مفهوم مجموعه صفحات، تصاویر و عناصر بصری یک سایت را شامل می‌شود و کاربر برای تعامل با یک دستگاه یا برنامه از آنها استفاده می‌کند. سهولت استفاده از سکوهای تبادلی مانند، باعث افزایش روزافزون تعداد کاربران صرافی‌ها می‌شود.

وی در ادامه گفت: داشتن ابزار‌های مختلف کارآمد و بازارهای  بر خط، اکسپرس، مستقیم و پایه بیت کوین نیز از مشخصه‌هایی برای انتخاب سکوهای تبادل  مناسب است. تعداد محدودی از صرافی‌ها دارای تمام این بازار‌ها هستند که رابین‌کش از جمله آنها به شمار می‌رود. حال این موضوع مطرح می‌شود که صرافی‌ها را بر چه مبنا و اساسی می‌توان مقایسه و صحت سنجی کرد.

 عناصر موثر در کیفیت صرافی‌ها

تراب‌نژاد ادامه داد: از جمله مهم‌ترین شاخص‌ها برای بررسی عناصر موثر در کیفیت صرافی‌ها، امنیت بالا بوده که در این مورد، احراز هویت اصولی و کاربردی، امری تعیین‌کننده در حفظ امنیت کاربران است. برای ثبت‌نام در یک صرافی ارزدیجیتال، افراد باید بتوانند به سهولت و با سرعت بالا احراز هویت را انجام داده و از پشتیبانی شبانه روزی و پر قدرت بهره‌مند شوند. صرافی‌هایی که احراز هویت کامل و طراحی ورود دو مرحله‌ای دارند در عرصه مورد اعتمادترین سکوهای تبادل رمزارز‌ها قرار دارند.

در انتخاب صرافی، احتساب و سنجش مقدار کارمزد نیز جایگاه قابل توجهی دارد. کارمزد معامله سطح یک در صرافی رابین کش ۲/ ۰درصد بوده که در بین دیگر مراکز تبادل رمزارزی در زمره پایین‌ترین کارمزد‌ها است.

وی در ادامه تشریح عوامل موثر در انتخاب یک صرافی معتبر گفت: همچنین راحتی کاربران در استفاده از سایت، از عوامل مهم و تاثیرگذار انتخاب یک صرافی است. در همین راستا، عنوان رابط  یا واسط کاربری اهمیت ویژه‌ای می‌یابد؛ این مفهوم مجموعه صفحات، تصاویر و عناصر بصری یک سایت را شامل می‌شود و کاربر برای تعامل با یک دستگاه یا برنامه از آنها استفاده می‌کند.

تراب‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به توضیح آربیتراژ پرداخت و گفت: یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه داشت فاصله (گپ) بالا در قیمت خرید و فروش رمزارزها است. معمولا زمانی که یک صرافی دارای کاربران کمی ‌‌باشد فاصله قابل توجهی بین معاملات آن وجود داشته و گپ قیمتی آن بالا خواهد بود.

توجه به گپ قیمت خرید و فروش از موارد مهم در انتخاب صرافی قلمداد می‌شود. در این بین توجه به مفهوم آربیتراژ اهمیت می‌یابد؛ زمانی که یک دارایی در دو بازار همزمان دارای قیمت‌های متفاوتی بوده و امکان کسب سود از دادوستد آن در زمانی کوتاه فراهم باشد آربیتراژ اتفاق می‌افتد.

در این مواقع افراد اقدام به خرید رمزارز از صرافی‌هایی می‌کنند که قیمت فروش پایینی‌ دارند مانند صرافی‌های معتبری که در زمان کوتاهی رمزارزهای خریداری شده را به صرافی‌هایی که قیمت بالاتر دارند می‌فروشد. این به این معناست که می‌توان برای خرید و فروش بهینه ارزهای دیجیتال، صرافی‌ای با قیمت‌های مناسب‌تر را انتخاب کرد.

مدیر عامل رابین‌کش با بیان اینکه موارد ذکر شده  تنها عوامل در بررسی صرافی‌های ارزدیجیتال نیستند گفت: سهولت در نقل و انتقال رمزارزها، سقف و محدودیت‌های برداشت، قدمت، هویت و آدرس صرافی، نحوه سفارش گذاری و سفارش حد ضرر نیز از جمله موضوع‌های مهم هستند. این نهادها تلاش‌هایی در راستای راحتی کاربران، حفظ و افزایش سرمایه آنها در امنیت کامل و فایده‌مند دارند.

 همچنین وی در پایان در رابطه با شبکه‌های انتقال رمزارز اظهار کرد: شبکه انتقال ارزهای دیجیتال یکی دیگر از مفاهیم مهم در بررسی صرافی‌های معتبر است. هر یک از رمزارزها در یک شبکه اختصاصی یا چند شبکه در بسترهای دیگر انتقال داده می‌شوند.

در این بین وجود شبکه‌های متنوع انتقال تتر، بیت‌کوین، اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال مهم و مطلوب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. همچنین صرافی‌های معتبر باید دارای شبکه‌های انتقال رمزارز معتبر باشد نمونه‌ای از این شبکه‌ها ERC۲۰، BEP۲، TRC۲۰ و ZTRX برای انتقال تتر است.