محمدیاسر طیب‌نیا تصریح کرد: آزادسازی تجهیزات از گمرک در این خصوص اهمیت زیادی دارد و لازم است در هر مرحله از اجرای این پروژه، اگر  پیمانکار کوتاهی کرد، خودتان کار را ادامه دهید و آن را به سرانجام برسانید. مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: تحت هیچ شرایطی نباید از سرعت پروژه‌های گروه  فولاد مبارکه کاسته شود، و این انتظار از مدیران شرکت فولاد سفیددشت می‌رود که با تمام قوا به جلو حرکت کنند. وی ادامه داد: موضوعات مربوط به مگامدول شرکت فولاد سفیددشت نیز باید با همکاری امور  سرمایه‌گذاری مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد، زیرا سیاست فولاد مبارکه بر مبنای توسعه است؛ در این میان بحث مواد اولیه، انرژی، هزینه حمل‌ونقل و محل موردنظر برای احداث واحد مگامدول باید بررسی و کار کارشناسی‌شده و آمایش سرزمین برای آن انجام شود.

 ضرورت مدیریت در کاهش هزینه

طیب‌نیا در خصوص ضرورت کاهش هزینه‌ها تاکید کرد: همواره کاهش هزینه تولید از بحث‌های جدی   بوده و اکنون به‌واسطه قیمت انرژی و شرایط کشور، راه‌اندازی مدول‌های احیا دارای توجیه اقتصادی است، اما در آینده مشخص نیست که قیمت گاز و دیگر موارد در وضعیت فعلی باقی بمانند. پس باید در فولاد مبارکه و مجموعه‌های وابسته به آن، مباحث مربوط به انرژی، کاهش مصارف آب و محیط‌زیست به‌عنوان اهداف اصلی در نظر گرفته شوند. وی با بیان اینکه مباحث مربوط به انرژی از چالش‌های جدی کشور است و در آینده نیز جدی‌تر  می‌شود، گفت: در شرایط فعلی می‌توان انعطاف بیشتری در روش‌های تولید و حرکت به سمت جلو داشت؛ بنابراین اگر قرار است طرح توسعه‌ای تعریف شود، مباحث بهره‌وری و ترکیب محصولات باید از اکنون مدنظر قرار گیرد. مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: در حال حاضر برخی واحدهای زیرمجموعه فولاد مبارکه صرفا روی توسعه کمی تولید در حال فعالیت و برنامه‌ریزی هستند، پس اگر واحد جدیدی به مجموعه فولاد مبارکه اضافه شد، باید ماموریت‌ها تقسیم‌بندی شود و یک بخش توسعه کمی و دیگر واحدها توسعه کیفی را انجام دهند و لازم است که این موضوع را در استراتژی‌های خود تعریف کنیم.

 سرمایه انسانی مهم‌ترین رکن هر  شرکت

طیب‌نیا با بیان اینکه عامل موفقیت فولاد مبارکه، سرمایه‌های انسانی فعال و کارآمد است، اضافه کرد: جذب نیروی انسانی کیفی باید در دستور کار باشد؛ درواقع باید استانداردهایی برای این موضوع مدنظر قرار گیرد، اقدامی که در شرکت فولاد مبارکه نیز مطرح شده است. وی گفت: در استان چهارمحال و بختیاری سرمایه‌های انسانی زیادی وجود دارد که باید برای فعالیت در صنعت جذب شوند و این به شرطی است که از استانداردهای تعریف‌شده برای جذب سرمایه‌های انسانی کوتاه نیاییم و براساس کیفیت و کارآیی افراد، این اتفاق بیفتد؛ چراکه کیفیت سرمایه‌های انسانی خط قرمز ما محسوب می‌شود؛ کیفیت سرمایه انسانی تضمین‌کننده سودآوری و درآمدزایی یک مجموعه صنعتی موفق خواهد بود و از تعطیلی آن نیز جلوگیری خواهد کرد؛ بنابراین هیچ‌گاه نباید در مباحث اقتصادی و کیفیت سرمایه انسانی از استانداردهای خود عقب‌نشینی کنیم، چراکه این یکی از مسائل مهم و استراتژیک در فولاد مبارکه است. مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در پایان ابراز امیدواری کرد: با تلاش و همت مدیران مجموعه فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری تا پیش از سال ۱۴۰۱ خواهیم توانست به اهداف تعریف‌شده برای این صنعت دست پیدا کنیم و در نخستین گام، کوره قوس الکتریکی آن را راه‌اندازی و بعد از آن نیز واحد ریخته‌گری را در این مجموعه وارد مدار تولید کنیم.

 عملکرد مطلوب ۶ ماهه فولاد  سفید دشت

معاون سرمایه‌گذاری و امور شرکت‌های شرکت فولاد مبارکه نیز در این نشست در مورد عملکرد شرکت فولاد سفید دشت گفت:  با توجه به گزارش‌های ارائه‌شده، شرکت فولاد سفیددشت در ۶‌ ماه نخست سال ۱۴۰۰، عملکرد مناسبی در حوزه‌های تولید و فروش داشته است. غلامرضا طاهری افزود: با توجه به اینکه مهم‌ترین پروژه توسعه‌ای فولاد سفیددشت پروژه بهره‌برداری از واحد فولادسازی و ریخته‌گری مداوم در این شرکت است، مشکلات موجود و دلایل تاخیر در اجرای این پروژه به‌طور کامل مورد بررسی قرار گرفت.