به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از عرب نیوز، با افزایش فروش الحکیر، این شرکت شاهد رشد ۷۵درصدی سود سالانه خود به ۱۳۱۱ میلیون ریال سعودی بود. این در حالی است که هزینه‌های مالی الحکیر بیش از ۲۵درصد کاهش یافت، زیرا شرکت به سیاست خود مبنی بر بستن مراکز غیر سودآور ادامه داد. این گروه همچنین یک تجارت بسیار کوچک‌تر مواد غذایی را نیز اداره می‌کند.

مدیر مالی این شرکت، احمد بلبیسی، در مصاحبه اخیر خود با العربیه گفت: شیوع کرونا به تصمیم‌ سریع این گروه برای خلاص شدن از شر برخی فروشگاه‌ها کمک کرد و در طول هفت فصل مالی گذشته، حدود ۶۰۰ فروشگاه کم‌سود ما بسته شدند. در همین زمان، ۳۰۰ فروشگاه جدید توسط الحکیر افتتاح شد.

وی تصریح کرد: این شرکت در ۶ ماه نخست سال از ابتدای ماه آوریل ۱۱ شعبه مواد غذایی افتتاح کرده است. در مورد برند‌های پوشاک، این شرکت به حذف شعبه‌هایی که فروش کافی نداشته‌اند، ادامه خواهد داد.

از سوی دیگر، گروه صافولا هلدینگ بین‌المللی تولید مواد غذایی، «واز العثیم»  و بین داوود هلدینگ فروشگاه‌های زنجیره‌ای سوپر مارکت و‌ هایپرمارکت که همگی عمدتا خرده‌فروش مواد غذایی هستند، شاهد کاهش بیش از ۳۵درصدی سود خالص خود در ۹ ماه نخست سال‌جاری بودند. فواز العثیم و هلدینگ بین داوود هر دو به کاهش فروش خود پس از رکوردهایشان در سال ۲۰۲۰ اشاره کردند. هر دو شرکت گفتند که رشد هزینه‌های عملیاتی یکی از عوامل کاهش سود آنها بوده است. در این زمان، شیوع بیماری همه‌گیر در سال گذشته تقریبا یک فاجعه برای الحکیر بود. این شرکت با ضرر ۷/ ۱ میلیارد ریالی، بدترین ضرر در تاریخ خود را تجربه کرد.

در سه ماه منتهی به ژوئن ۲۰۲۰ میزان فروش در این فروشگاه زنجیره‌ای به بیش از نصف کاهش یافت و به ۵۶۵ میلیون‌ریال رسید. در همین دوره، خرده‌فروشان بزرگ عربستان سعودی شاهد افزایش درآمد در فصل دوم و حتی در سه ماه اول سال گذشته بودند که معمولا فصل ضعیف‌تری برای فروش است. فروش گروه صافولا نیز در سه ماه اول سال ۲۰۲۰ به ۱۲/ ۶ میلیارد ریال سعودی رسید که بزرگ‌ترین فروش سه ماه اول تاریخ این شرکت است. درآمد خالص صافولا از ۶۵۷ میلیون ریال در سال ۲۰۱۹ به یک‌میلیارد ریال افزایش یافت.

یک شرکت تجاری عمده‌فروشی و خرده فروشی مواد غذایی در عربستان سعودی، در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ به رکوردهایی دست یافت و سود خالص سالانه آن با یک افزایش ۷۲درصدی در سال ۲۰۱۹ به ۶۰۰ میلیون ریال عربستان رسید.

شرکت هلدینگ بین داوود مالک سوپرمارکت و‌ هایپرمارکت‌های زنجیره‌ای، یکی دیگر از خرده فروشان مطرح در عربستان سعودی است که فعالیت اصلی آن فروش مواد غذایی و لوازم‌خانگی و همچنین راه‌اندازی نانوایی و رستوران است. فروش و سود این شرکت در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۱۳درصد رشد داشته است که دلیل آن افزایش خرید موادغذایی و محصولات بهداشتی در سال ۲۰۲۰ به دلیل هراس مصرف‌کنندگان در مواجهه با کرونا بود.