در همین راستا رئیس هیات‌مدیره شرکت«ویستابست» با بیان اینکه در تدوین استاندارد مرتبط با محصولات پروفیل یو‌پی‌وی‌سی از همان ابتدا همکاری‌های لازم را با سازمان ملی استاندارد ایران انجام داده‌ایم، تصریح کرد: آزمایشگاه این واحد تولیدی قادر به انجام آزمون‌های مواد اولیه و محصول (مندرج در گواهینامه تایید صلاحیت آزمایشگاه) بوده و نتایج آنها مورد تایید مراجع رسمی شامل اداره استاندارد و تایید صلاحیت ایران، اداره گمرکات کشوری، مراکز علمی کاربردی، دانشگاهی، صنایع، معادن و مراکز تحقیقاتی است.

محمد جواد اقدامیان  در پاسخ به این سوال که چقدر روی محصولات تولیدکنندگان پروفیل یو‌پی‌وی‌سی نظارت وجود دارد، گفت: سازمان استاندارد در خصوص تولیدکنندگانی که موفق به شناسایی آنها شده است با انجام بازرسی‌های دوره‌ای و انجام آزمون روی محصولات تولیدی، کیفیت این محصولات را بر اساس استاندارد ملی به طور متناوب کنترل می‌کند.

به گفته رئیس هیات‌مدیره شرکت ویستابست، این شرکت داخلی با توجه به سر لوحه قرار دادن تولید محصول با کیفیت درحد توان و با آموزش فنی نمایندگان خود و نظارت بر عملکرد آنها و همچنین با آگاهی‌دادن صحیح به مصرف‌کنندگان نهایی از طریق رسانه‌های مختلف گام‌های موثری در راستای عبور از این چالش‌ها بر داشته است.

 اعلام نحوه شناسایی پروفیل یو‌پی‌وی‌سی استاندارد

وی در خصوص اینکه مردم برای خرید پروفیل خوب چه مواردی را باید مدنظر قرار دهند؟ تاکید کرد: شناسایی یک پروفیل استاندارد و مرغوب به دلیل آگاهی و شناخت کم مصرف‌کنندگان نهایی بسیار مشکل است، بنابراین بهتر است مردم از پروفیل‌هایی که دارای نشان ملی استاندارد است استفاده کنند، البته صرف استفاده از یک پروفیل استاندارد به معنای داشتن یک پنجره استاندارد نیست و در ساخت یک پنجره، طراحی و استفاده از اقلام با کیفیت مانند گالوانیزه، شیشه، یراق‌آلات و... بسیار تاثیر گذار است و شرکت ویستابست با آموزش فنی نمایندگان و نظارت بر عملکرد آنها تا حد قابل توجهی این مهم را بر آورده کرده است.

رئیس هیات‌مدیره شرکت ویستابست در پاسخ به اینکه آیا تولیدات و ماشین آلات صنعت پروفیل یو‌پی‌وی‌سی ایران با دنیا برابری می‌کند یا خیر؟ خاطرنشان کرد: خوشبختانه تولیدکنندگانی که در زمان ورود این صنعت به ایران همچون ویستابست پیشرو بودند، مجموعه خود را با به روز‌ترین خطوط تولید و از معتبرترین برند‌های دنیا تجهیز کرده‌اند، اما متاسفانه بعد‌ها به دلیل تشدید تحریم‌ها و افزایش تقاضا برای کالای ارزان‌تر، تولیدکنندگانی با تجهیزات بی کیفیت و خارج از استاندارد وارد این صنعت شده‌اند.