پلی‌پروپیلن جم در نیمه اول امسال نیز بیش از کل سال قبل برای هر سهم خود سود محقق کرد. این شرکت که در کل سال ۹۹به ازای هر سهم یک‌هزار و ۶۳تومان سود ساخته بود در نیمه اول امسال توانست یک هزار و ۳۰۸ریال برای هر سهم خود سود محقق کند.

شرکت در حالی در نیمه اول امسال ۲۶هزار و ۱۶۰میلیارد ریال سود خالص داشت که این رقم در کل سال قبل ۲۱هزار و ۲۵۹میلیارد ریال بود. بر همین اساس سود خالص شرکت در نیمه اول امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل ۲۵۷درصد رشد را ثبت کرد. سود ناخالص این شرکت در نیمه اول امسال بیش از ۱۸هزار میلیارد ریال بود که نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش ۱۰۰درصدی نشان می‌دهد. شرکت عمده دلیل این افزایش را ناشی از افزایش نرخ فروش محصولات دانسته است. پلی پروپیلن جم در شش ماه اول ۱۴۰۰توانست ۴۲هزار و ۵۰۷میلیارد ریال درآمد عملیاتی کسب کند در حالی که همین مبلغ در کل سال ۹۹بیش از ۶۵هزار و ۶۲۳میلیارد ریال بوده است. جالب توجه اینکه عمده فروش این شرکت از گریدهای مختلف پلی‌پروپیلن در داخل بوده است.

این شرکت طرح‌های جدیدی را در دست احداث دارد که احداث واحد کامپاندینگ، ساخت مخزن، تجهیزات پالایش آنلاین غلار و اجرای خط ۲اینچ پروپیلن در مخزن و همچنین ساخت بنای دفاتر و اداری از جمله این طرح‌ها هستند.

شرکت اعلام کرده بخشی از نیازهای مالی خود برای انجام پروژه‌ها را از طریق بانک تجارت و بخش دیگری از تامین مالی خود را از طریق ورود به بازار سهام و سایر روش‌ها انجام خواهد داد. افزایش تولید و فروش گریدهای موجود با حاشیه سود بالاتر، انجام مطالعات بازاریابی، نفوذ در بازارهای داخلی و خارجی و توسعه صادرات و همچنین توسعه محصولات از برنامه‌های این شرکت برای سودآوری است.