در حالی که کسب‌وکارهای انرژی‌های جایگزین و سایر مشاغل در آستانه بهره‌مندی از قانون زیرساخت‌های بایدن که اخیرا تصویب شده، قرار دارند ، اما حسگرهای بازار سهام به شدت به بادهای مخالف بالقوه حساس هستند. بنابراین، جای تعجب نیست که قرنطینه‌های جدید در اروپا و پتانسیل واکنش‌های داخلی مشابه با این تهدید اخیر، لرزه بر اندام سرمایه‌گذاران انداخته است.  شرکت پلاگ پاور علاقه شدید خود را به گسترش فعالیت‌هایش در تولید هیدروژن سبز ابراز کرده است. برای مثال، دو ماه پیش، طرحی را برای توسعه تاسیساتی در فرزنو، کالیفرنیا، با قابلیت تولید ۳۰ تن هیدروژن سبز در روز اعلام کرد که این پروژه آخرین حرکت این شرکت در مسیر رسیدن به هدف بلندمدت خود در راستای تولید ۵۰۰ تن در روز هیدروژن سبز تا سال ۲۰۲۵ است. اکنون، سرمایه‌گذاران مطمئنا نگران هستند که قرنطینه‌های ایالات متحده می‌تواند منجر به تاخیر در توسعه این تاسیسات تولید هیدروژن شود.

سهام پلاگ پاور در سه سال گذشته بیش از ۲۲۰۰درصد افزایش یافته است، زیرا سرمایه‌گذاران عمده بازار به اهداف بلندپروازانه مدیریت این شرکت ایمان آورده‌اند که از آن جمله می‌توان به چشم‌انداز این شرکت مبنی بر ایجاد درآمد ۳ میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۵ اشاره کرد. بازگشت به قرنطینه می‌تواند توانایی شرکت برای دستیابی به چنین رشدی را به خطر بیندازد. اگرچه شرکت بلوم انرژی هدف خاصی برای تولید هیدروژن سبز مانند پلاگ پاور منتشر نکرده است، اما متعهد است که فعالیت کنونی خود در زمینه سلول‌های سوختی اکسید را به سلول‌های سوختی هیدروژنی گسترش دهد. در سه ماه اخیر، این شرکت اعلام کرده که سیستم بلوم الکترولایزر (برای سلول‌های سوختی هیدروژنی) و سرور انرژی هیدروژنی آن از سال ۲۰۲۲ در دسترس مشتریانش قرار خواهد گرفت.

سهامداران نیکولا نیز روز جمعه با سهامداران پلاگ پاور و بلوم انرژی احساس همدردی کردند. نیکولا کورپوریشن شرکت خودروسازی آمریکایی است، که در سال ۲۰۱۴ توسط ترونور میلتون تاسیس شد. شرکت نیکولا متعهد به تولید خودروهای هیدروژنی است و اگر زیرساخت هیدروژنی لازم برای پشتیبانی از آنها وجود نداشته باشد، مشتریان تمایلی به انتخاب محصولات نیکولا نسبت به سایر خودروهای برقی یا احتراق داخلی نخواهند داشت.  سهام‌ در حال رشدی مانند پلاگ پاور، نیکولا و بلوم انرژی می‌توانند به شدت نسبت به نوسانات بازار حساس باشند و در روز جمعه، آنها این حساسیت را نشان دادند. با این حال، کسانی که پیش از امروز نسبت به رشد اقتصاد هیدروژنی خوشبین بودند، نباید اکنون از آن نا امید شوند . به نظر می‌رسد افت این سهام واکنش بیش از حد به اخبار روز باشد. از سوی دیگر، خطرات زیادی برای شرکت‌های مرتبط با هیدروژن وجود دارد. سرمایه‌گذاران باید از این ریسک‌ها آگاه باشند، چه در مورد سهامی که از قبل در اختیار داشتند و چه در نظر دارند در یکی از این شرکت‌ها سرمایه‌گذاری کنند.