مشاور مدیرعامل بانک تجارت در مراسم امضای قرارداد این بانک و اتحادیه تعاونی‌های مصرف فرهنگیان ایران (اتما) با بیان اینکه مهم‌ترین سرمایه‌ هر سازمان، نیروی انسانی آن است، گفت: رویکرد بانک تجارت همکاری با سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف و در کنار آن حمایت از کارکنان آنها از طریق اعطای تسهیلات و ارائه خدمات نوین است و این قرارداد نیز در همین چارچوب تعریف می‌شود. ابوالقاسم آموزش با اشاره به همکاری مشابه بانک با مجموعه‌هایی همچون سازمان اتکا، مجموعه گلرنگ و فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه اظهار کرد: همه ما مدیون معلم‌ها هستیم و توصیه می‌کنم این تعامل تنها محدود به این قرارداد نباشد و در آینده به سایر حوزه‌های همکاری نیز تعمیم داده شود.

جلیلیان، مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مصرف فرهنگیان ایران (اتما) هم گفت: همکاری بانک تجارت با وزارت آموزش و پرورش دارای سابقه موفق است و فرهنگیان را می‌توان از مشتریان خوب این بانک دانست. امیدواریم امضای این قرارداد به گام بلندی در گسترش همکاری این دو مجموعه تبدیل شود.

بر اساس این قرارداد که به صورت سه‌جانبه از سوی بانک تجارت، اتحادیه تعاونی‌های مصرف فرهنگیان ایران (اتما) و شرکت تجارت الکترونیک فرهنگیان (زیر مجموعه و عامل اجرایی اتما) تنظیم شد و به امضای پارساتبار، رئیس اداره بانکداری خرد و جلیلیان، مدیرعامل اتحادیه رسید، تسهیلات خرید کالا با نرخ ۱۸درصد و با دوره زمانی ۲۴ماهه به فرهنگیان عضو این اتحادیه پرداخت می‌شود.