رشد فروش و کنترل نسبت خسارت بیمه آتش‌سوزی ملت

مدیر بیمه‌های آتش‌سوزی شرکت بیمه ملت با بیان اینکه فروش بیمه آتش‌سوزی در شرکت بیمه ملت به‌طورکلی روند صعودی داشته است، گفت: آمارها نشان می‌دهد در سال نخست فقط ۱۱۱فقره از این بیمه‌نامه در شرکت فروخته شده بود و این عدد در سه سال نخست، همچنان سه رقمی بود.

پریا الوندی‌پور تاکید کرد: با این حال، تمرکز بر فروش بیمه‌های آتش‌سوزی و ارائه طرح‌های متنوع فروش باعث شد روند رشد، جهشی شود، به‌طوری‌که سال گذشته بیش از ۱۱۳هزار فقره بیمه‌نامه آتش‌سوزی در شرکت صادر شده و حق‌بیمه وصول‌شده از این طریق نیز در سال ۱۳۹۹ بیش از ۵۵۰میلیارد ریال بوده است.

وی عملکرد سال گذشته شرکت در رشته آتش‌سوزی را مناسب دانست و افزود: رشد ۱۲درصدی در پرتفوی کل، رشد ۱۱۰درصدی در پرتفوی نمایندگان حقیقی، رشد ۱۴۱درصدی در پرتفوی شعب و رشد سه‌درصدی بیمه آتش‌سوزی در پرتفوی نمایندگان حقوقی نشان‌دهنده عملکرد مناسب این رشته است.

الوندی‌پور با بیان اینکه با مدیریت درست اعمال‌شده بر ریسک بیمه‌های آتش‌سوزی، نسبت خسارت این رشته به‌خوبی کنترل شده و در حد بسیار مطلوبی است، یادآور شد: در سال گذشته شرکت به ۲۴۷پرونده خسارت بیمه آتش‌سوزی رسیدگی و بابت آنها بیش از ۷۷میلیارد ریال خسارت پرداخت کرد.

مدیر بیمه‌های آتش‌سوزی شرکت بیمه ملت با تاکید بر اینکه عمده مشتریان ما شرکت‌های بزرگ هستند، خاطرنشان کرد: شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر، شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، گروه صنعتی بارز، شهرداری تهران، سیمان آبیک، لاستیک دنا، نفت ایرانول و بانک سپه فقط بخشی از مشتریان بزرگ شرکت بیمه ملت هستند.

وی به منظور بهینه‌سازی طرح‌های فروش، یکی از مهم‌ترین اقدامات در این حوزه، را طراحی بیمه‌نامه آتش‌سوزی برای ارائه و فروش از طریق «اپلیکیشن» بیمه ملت عنوان کرد و گفت: همچنین بازبینی طرح‌های نوید «یک» و «دو» که بیشتر مطابق با نیازهای مشتریان باشد و نیز تدوین طرح نرم‌افزار بازدید اولیه در بیمه‌های آتش‌سوزی در کنار بازبینی برخی دستورالعمل‌ها در حوزه صدور، نظارت، شرایط خصوصی و شرایط مخصوص خطرهای تبعی عملیاتی شد.

الوندی‌پور با اعلام این خبر که امسال نیز برای افزایش فروش در رشته آتش‌سوزی اقداماتی طراحی شده است، افزود: اصلاح برخی دستورالعمل‌ها، تکمیل سیستم ارزیابی کارشناسان ارزیاب خسارت، تکمیل سیستم نرم‌افزار اولیه، تکمیل سیستم پیگیری خسارت و کمک به رشد و فعالیت بهتر نمایندگان بدون پرتفوی یا با پرتفوی کم در رشته آتش‌سوزی از جمله این اقدامات است. علاوه بر این بازدید اولیه و ارائه توصیه‌های ایمنی و مشاوره به بیمه‌گذاران ویژه را نیز در دستور کار داریم که امیدواریم با مجموعه این تلاش‌ها، بودجه سال‌جاری نیز به صورت صد درصد و حتی بیشتر محقق شود.