به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، برایان گو در مصاحبه با CNBC تصریح کرد به عنوان شرکتی که روی فرصت‌های جهانی تمرکز می‌کند، ما می‌خواهیم در درازمدت سهم خود را در فروش خودرو متعادل کنیم و نیمی ‌از محصولات خود را در چین و نیمی ‌دیگر را در خارج از چین بفروشیم. این شرکت مستقر در گوانگژو  اغلب به عنوان رقیب اصلی تسلا توصیف می‌شود. این در حالی است که تسلا اخیرا فاش کرده که بازار چین تقریبا ۲۳ درصد از فروش کلی آن را به خود اختصاص داده است که نسبت به سال گذشته ۲۰درصد افزایش نشان می‌دهد. تسلا، البته، در حال حاضر مشتریان بین‌المللی زیادی دارد و بر اساس نتایج سه ماه سوم، بیش از ۵۰ درصد از کل فروش آن در خارج از ایالات متحده است. اما برایان گو جدول زمانی برای برنامه‌های توسعه خارجی XPeng مشخص نکرد. در دسامبر سال ۲۰۲۰، این سازنده چینی خودروهای برقی صادرات خود را به نروژ آغاز کرد. برند خودروسازی چینی Nio نیز اعلام کرد اخیرا یک فروشگاه در اسلو افتتاح کرده است. یکی دیگر از غول‌های خودروسازی چین، BYD نیز می‌گوید قصد دارد تا پایان سال، ۱۵۰۰ خودروی برقی را به نروژ تحویل دهد. شرکت‌های چینی به وضوح به این کشور واقع در منطقه نوردیک علاقه‌مند هستند که به احتمال زیاد این امر به دلیل حمایت قوی دولت نروژ از خودروهای برقی است.

در ماه ژوئیه، اکسپنگ در بورس اوراق بهادار هنگ کنگ در یک فهرست اولیه دوگانه عرضه شد و این اتفاق این شرکت را به خانه نزدیک‌تر کرد. برخلاف بسیاری از شرکت‌های چینی دیگر، مانند علی‌بابا و NetEase، که سهام خود را از طریق یک فهرست ثانویه در هنگ‌کنگ فروخته‌اند، فهرست‌بندی دوگانه به این معناست که اکسپنگ باید استانداردهای شفاف‌سازی هنگ‌کنگ و حاکمیت شرکتی در این کشور را به طور کامل اجرا کند.

از آن زمان، اکسپنگ در بازار چین عملکرد خوبی داشته و در سه ماه سوم، بیش از حد انتظار خودرو فروخته است. در حالی که تولیدکنندگان خودرو در سراسر جهان با کمبود مداوم نیمه‌هادی‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند، این شرکت جهش ۱۴ درصدی را در میزان فروش خود در سه ماه سوم به دست آورد.

اشتهای چینی‌ها برای بازار وسایل نقلیه برقی واضح است. براساس گزارش گلوبال دیتا در مورد خودروهای الکتریکی، چین یک نیروی «جادویی» در خصوص وسایل نقلیه انرژی جدید (NEV) دارد. این محصولات شامل خودروهای هیبریدی پلاگین (PHEV)، خودروهای الکتریکی هیبریدی (HEV)، خودروهای الکتریکی با باتری (BEV) و خودروهای الکتریکی سلول سوختی (FCEV) هستند. طبق گزارش بلومبرگ، آخرین گزارش مالی اکسپنگ نشان می‌دهد  درآمد این شرکت به ۷/ ۵ میلیارد یوآن (۸۹۲ میلیون دلار آمریکا) رسیده است که از میانگین پیش‌بینی‌های تحلیلگران ۲/ ۵ میلیارد یوآن بالاتر است. سهام اکسپنگ هفته گذشته در نیویورک نزدیک به ۱۴ درصد افزایش یافت. طی سال گذشته، این استارت‌آپ شاهد افزایش ۱۹درصدی قیمت سهام خود بود. این شرکت هنوز سوددهی ندارد. در واقع، طبق گفته StreetAccount، این شرکت زیان بیش از حد انتظار ۷۷/ ۱ یوآنی (۲۷/ ۰ دلاری) به ازای هر سهم را در مقابل پیش‌بینی زیان ۱۷/ ۱ یوآنی گزارش داد.