معاون امور صنایع وزارت صمت صبح  دیروز (۱۴ آذر) در حاشیه بازدید از غرفه گروه فولاد مبارکه با بیان این مطلب  گفت: حدود ۳۲۰ شرکت داخلی و خارجی در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی و ریخته‌گری(ایران‌متافو) حضور پیدا کردند.

مهدی صادقی نیارکی با بیان اینکه متافو یکی از نمایشگاه‌های مثمرثمر در زنجیره فولاد است، افزود: حضور تمامی شرکت‌های بزرگ و متوسط در این نمایشگاه ازجمله نکات قابل توجهی است که بسیاری از آنان با اشتراک‌نظر و تشریک مساعی آمادگی خود را برای تامین نیاز داخلی اعلام کرده‌اند.

معاون امور صنایع وزارت صمت با اشاره به فعالیت ماشین‌سازان در صنعت فولاد خاطرنشان کرد: امیدوارم مسیر پرفروغ صنعت فولاد مثل گذشته ادامه پیدا کند تا علاوه بر تامین نیاز داخل، به منابع ارزی مورد نیاز کشور از مسیر توسعه صادرات غیر‌نفتی کمک کند. وی با اشاره به نقش فولاد مبارکه در تامین نیاز داخل کشور و اینکه فولاد مبارکه صنعت بسیار مهمی برای کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: اگر ۱۵ سال گذشته ایران به عنوان یک کشور واردکننده فولاد بود، امروز با افتخار صادرکننده فولاد است و بخش عمده‌ای از منابع ارزی خود را از محل صادرات فولاد تامین می‌کنیم. طی سال‌های گذشته با برنامه‌ریزی منسجمی از صنعت فولاد حمایت شده و این حمایت نیز منجر به افزایش تولید، صادرات و عمر تولیدات داخلی شده است.