فروشگاه‌های  زنجیره‌ای شهروند در مسیر هوشمندسازی

مدیرعامل شرکت شهروند در اولین نشست با مدیران فروشگاهی با موضوع  بررسی سیاست‌های شرکت شهروند در حوزه فروشگاهی و بازرگانی بر لزوم تهیه سند راهبردی و تدوین نقشه راه بلند مدت،  با بیان مطلب فوق گفت: تهیه و تدوین چشم‌انداز مساله‌ای است که باید به عنوان یک نقشه راه امیدبخش و شتاب دهنده در مجموعه تعریف و عملیاتی شود، داشتن سند راهبردی طولانی مدت می‌تواند مقیاسی برای سنجش میزان اثربخشی عملکرد شرکت باشد.

داود قربانیان با بیان اینکه امروزه فضای کسب و‌کارها در حال تغییر است گفت: شروع پاندمی کرونا و شرایط اقتصادی حاکم منجر به تغییر عادات خرید مصرف‌کنندگان شده، لازم است ضمن شناخت و اطلاع از این تغییرات راهکارهایی در خصوص تامین سبد خانوار ارائه و عملیاتی شود.

وی با اشاره به برنامه‌های توسعه محور تصریح کرد: طرح توسعه شعب شهروند در قالب فرانچایز و هایپری بررسی شده، امیدوار هستیم از طریق شهرداری‌ها در تمام نقاط کشور بتوانیم نسبت به تخصیص فضای فروشگاهی مناسب رایزنی و اقدام کنیم. قربانیان افزود: فروشگاه‌های شهروند نیازمند یک تحول بنیادین و تغییر در ساختار منابع انسانی است، انتظار می‌رود با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و دانش موجود بتوانیم قدم سازنده‌ای جهت بالندگی و شکوفایی در تمام شعب شهروند برداریم.

غلامعلی پیرحبشی، معاون فروشگاهی شهروند نیز ضمن برشمردن آخرین راهکارها و سیاست‌ها در حوزه ارتقا و تحول فروش تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین عوامل در اقبال مشتریان و افزایش میزان فروش قیمت کالا است، لازم است راهکارهایی در خصوص فرآیند سفارش‌گیری، تامین کالا و عرضه آن تدوین و اجرایی شود.

در این نشست مدیران فروشگاهی ضمن ارائه نظرات و طرح مشکلات و چالش‌ها، آخرین پیشنهادها و نظرات خود را در حوزه فروش و شناخت بازار و رقبا طرح و بررسی کردند. لزوم توسعه کیفی، مدیریت منابع انسانی، توسعه فیزیکی اثربخش، اجرای سیاست‌هایی در سطح کلان که منجر به اثربخشی مثبت برای مجموعه شود، به‌روزرسانی و نوسازی تجهیزات فروشگاهی، بازنگری در طرح طبقه‌بندی مشاغل در راستای بهبود مراتب شغلی کارکنان از جمله مواردی بود که از سوی مدیران مطرح شد.