به دنبال افزایش ضریب نفوذ بیمه‌های زندگی هستیم

مدیرعامل شرکت بیمه دانا،  در نشست  رونمایی از محصول جدید این شرکت به نام «جان دانا» ضمن بیان مطلب فوق، گفت: صنعت بیمه باید ریل‌گذاری توسعه‌ای خود را عوض کند و مسیر توسعه این بخش باید از ریل بیمه‌های زندگی بگذرد، زیرا صنعت بیمه با شاخص‌های ضریب نفوذ بیمه دردنیا فاصله جدی دارد ویکی ازمواردی که دربرنامه چشم‌انداز و طرح توسعه صنعت بیمه نگارش شده، رسیدن به متوسط ضریب نفوذ دنیا است.

ابراهیم کاردگر با بیان اینکه بیمه‌های عمر می‌توانند با ثبات‌ترین ومطمئن‌ترین ابزار تامین مالی در اقتصاد کشور باشند، گفت:  صنعت بیمه به اندازه جمعیت کشور یعنی ۸۰ میلیون نفرمشتری دارد که می‌‌تواند از این ظرفیت استفاده کند، اما مشتری از محصولی که درحال حاضردر حوزه بیمه عمر عرضه می‌شود رضایت چندانی ندارد و جامعه درخواست دارد تا محصولات دیگری در بازار عرضه شود.

وی با تاکید بر اینکه ما می توانیم از ابزار بیمه‌های عمر در بحث تامین مالی بخش اقتصاد استفاده کنیم یادآور شد: درحال حاضر یکی از معضلات اساسی کشور حجم بالای نقدینگی است که می‌توان از ابزار بیمه‌های زندگی اقدام به  جذب نقدینگی کرد و همزمان زمینه توسعه صنعت بیمه را فراهم آورد و اقتصاد را شکوفا کرد. کاردگر تصریح کرد: این پتانسیل در جامعه ایرانی ما وجود دارد و برای بهره‌گیری از این پتانسیل، باید ابزار جدید تعریف کنیم که مهم‌ترین این ابزارها هم بیمه‌های عمر است.

مدیرعامل شرکت بیمه دانا در ادامه به ویژگی‌های این محصول اشاره کرد و افزود: در محصول جدید شرکت بیمه دانا با نام «جان دانا» منافع زندگی یعنی جان فرد، بیمه می‌شود و اولین بیمه‌نامه زندگی است که پوشش بدون معاینه دارد و پوشش بیمه نامه همسر هم به عنوان یک هدیه در این بیمه نامه دیده شده است. وی افزود:  شرکت بیمه دانا حدود ۹ ماه پیش در بررسی که از محصولات بیمه‌ای کانادا داشت، به محصولی رسید  و آن را بومی‌سازی کرد و چهارشنبه هفته گذشته مجوز این محصول را از بیمه مرکزی به عنوان یک محصول جدید دریافت کرد.

کاردگر، با تاکید براینکه یکی از مهم‌ترین ابزارهای مهم، بیمه‌های زندگی است که نقش تعیین‌کننده‌ای در تامین مالی اقتصاد ایفا می‌کند و ما با همین رویکرد به دنبال ارائه محصولات جدید بیمه‌ای در این حوزه هستیم. در ادامه یکی از ویژگی‌های این محصول را ضمانت تمدید بیمه‌نامه تا سن ۸۵ سالگی عنوان کرد و افزود: این بیمه‌نامه سالانه صادر می‌شود و ضمانتی برای تمدید دارد. همچنین پرداخت ۵۰درصد سرمایه فوت بیمه شده، شش ماه قبل از فوت، از دیگر ویژگی‌های این محصول جدید است و این مزیتی است که فرد در دوران بیماری می‌تواند از سرمایه بیمه‌نامه خود استفاده کند.

مدیرعامل شرکت بیمه دانا همچنین یکی از ویژگی‌های این محصول را افزایش تعهدات بیمه‌گر متناسب با نرخ تورم هر سال بیان کرد و گفت: در این محصول بیماری‌های پاندمیک هم دیده شده است. به گفته وی، پیش‌بینی کرده‌ایم که ۵۰ هزار نفر نیروی جوان و تحصیلکرده را به عنوان آیین‌نامه ۹۶ جذب و آموزش دهیم تا بتوانیم به کمک یک شبکه فروش توانمند، اقدام به فروش این محصول درکشور کنیم. کاردگر با بیان اینکه بیمه‌نامه عمر و زندگی از جمله بیمه‌نامه‌هایی است که فقط به شکل رودررو می‌توان آن را به فروش رساند و مردم را توجیه کرد یادآورشد: قطعا با توجه به مزایایی که این بیمه‌نامه دارد، مردم ترغیب به خرید خواهند شد.

 وی با بیان اینکه بازار بیمه عمر یکی از بکرترین بازارهاست که می‌توانیم با ارائه چنین محصولاتی و آماده کردن شبکه فروش، گامی در جهت توسعه بیمه‌های زندگی در کشور برداریم یادآورشد: تکمیل فرم‌ها، ارسال و صدور بیمه‌نامه، تمام دیجیتالی انجام می‌شود و این موضوع می‌تواند در جهت تسهیل دریافت ارائه این بیمه‌نامه باشد. مدیرعامل شرکت بیمه دانا در ادامه خاطرنشان کرد: براساس استراتژی جدید شرکت بیمه دانا، سهم بیمه‌نامه عمر باید حداقل به ۱۶ تا ۲۰درصد در ساختار پرتفوی برسد که امیدوارم با محصول «جان دانا» که به عنوان محصول جدید از بیمه مرکزی مجوز گرفته و دو سال هم در انحصار شرکت است، به این هدف برسیم.

مدیر عامل بیمه دانا در پایان از اجرایی شدن بیمه‌نامه تکافل اسلامی برای استفاده اهل سنت خبر داد و گفت: بحث بیمه‌نامه تکافل اسلامی با توجه به لزوم ایجاد پوشش بیمه برای جمعیت اهل سنت، تا کنون در کشور مغفول مانده  بود که دراین راستا در جلسه‌ای که مدیران صنعت بیمه با وزیر اقتصاد داشتند، این موضوع را مطرح و به دنبال آن، طرح بیمه‌نامه مذکور را ارائه کردیم.

وی افزود: دراین راستا هفته گذشته تفاهم‌نامه‌ای را به امضای مسجد مکی رساندیم و از لحاظ فتوای اهل سنت این فتوا صادر شد که بیمه‌های تکافل اسلامی در کشور می‌تواند اجرایی شود.