به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از یاهو فاینانس، کپیتال وان از سایر بانک‌ها و تعاونی‌های اعتباری خواست از این روند پیروی کنند. همچنین این بانک به حمایت از اضافه برداشت مشتریان خود ادامه خواهد داد، به این معنی که اگر اعتبار مشتری کمتر از میزان برداشت مورد نظرش باشد، تراکنش آنها بدون جریمه از سوی این بانک رد می‌شود.

ریچارد فیربنک، بنیان‌گذار و مدیرعامل کپیتال وان اظهار کرد: حساب بانکی سنگ بنای زندگی مالی افراد است. این گونه است که مردم به واسطه حساب بانکی خود چک حقوق خود را دریافت می‌کنند، صورت‌حساب‌های خود را پرداخت می‌کنند و امور مالی خود را مدیریت می‌کنند. حفاظت از اضافه برداشت مشتریان یک ویژگی ارزشمند و راحت است و می‌تواند یک شبکه ایمنی مهم برای خانواده‌ها باشد. ما هیجان‌زده هستیم که این خدمات را به صورت رایگان ارائه دهیم.

این شرکت فقط از طریق عملیات‌های کارت اعتباری به یکی از بزرگ‌ترین موسسات مالی کشور که دارای هزاران دستگاه‌ خودپرداز در سراسر ایالات متحده است، تبدیل شده است. کپیتال وان با ارائه حساب‌های چک بدون کارمزد و بدون نیاز به حداقل موجودی، مشتریان بسیاری را جذب کرده است. فیربنک در ادامه افزود: حذف کارمزد اضافه برداشت گام دیگری در تلاش ما برای آوردن نبوغ، سادگی و انسانیت به بانکداری است.

 سود افزایش می‌یابد

دفتر حمایت مالی از مصرف‌کنندگان ایالات متحده گفت در حال تشدید اجرای قانون بر بانک‌هایی است که حتی با افزایش سود به سطوح بی‌سابقه، بیش از حد به کارمزد اضافه برداشت متکی هستند. بر اساس گزارش شرکت بیمه سپرده فدرال، بانک‌ها با افزایش ۳۶درصدی درآمد در سه ماه سوم سال ۲۰۲۱ نسبت به سال قبل، تا پایان سال در حال پیشی گرفتن از سود خود پیش از شیوع کرونا هستند.

این در حالی است که کارمزد اضافه برداشت برای بانک‌ها بسیار پول‌ساز است. بر اساس گزارش مرکز وام‌دهی مسوولانه، پیش از همه‌گیری کرونا، جی‌پی مورگان سالانه حدود ۵/ ۱میلیارد دلار، بنک آو امریکا ۱/ ۱میلیارد دلار، ولز فارگو ۳/ ۱میلیارد دلار و کپیتال وان حدود ۱۵۰میلیون دلار از کارمزد اضافه برداشت درآمد داشتند. مرکز وام‌های مسوولانه یک گروه تحقیقاتی و سیاستی غیرانتفاعی است که در دورهام، کارولینای شمالی مستقر است. هدف اعلام شده آن آموزش مردم در مورد محصولات مالی و اعمال فشار در جهت جلوگیری از وام‌های نامتعارف است.

سازمان حمایت مالی مصرف‌کننده نشان داد بانک‌ها و اتحادیه‌های اعتباری کوچک‌تر برای اضافه برداشت و وجوه ناکافی هزینه دریافت می‌کنند. این سازمان گفت بیشتر هزینه‌های اضافه برداشت از مشتریان با ۳۵۰ دلار یا کمتر در حساب‌های جاری آنها دریافت می‌شود. این زمانی اتفاق می‌افتد که مشتری چک می‌نویسد یا یک خرید انجام می‌دهد که اعتبار آن بیش از مانده حسابش باشد. یک موسسه مالی می‌تواند به طرق زیر به این کمبود اعتبار مشتری پاسخ دهد:

-به مشتری اجازه دهد یک حساب پس‌انداز یا اعتبار ایجاد کند تا هنگام اضافه برداشت از حساب جاری، معمولا همراه با کارمزد اضافه برداشت، وجوهی را از آن استخراج کند.

-پرداخت را پردازش می‌کند، در حالی که هزینه اضافه برداشت را از مشتری دریافت می‌کند.

-تراکنش را رد یا برمی‌گرداند، در حالی که از مشتری کارمزد وجوه ناکافی دریافت می‌کند.  

-رد یا بازگرداندن تراکنش، بدون پرداخت هزینه.

روهیت چوپرا، مدیر سازمان حمایت مالی مصرف‌کننده در این خصوص خاطرنشان کرد: بسیاری از بانک‌ها به جای رقابت در ارائه خدمات باکیفیت و نرخ‌های بهره جذاب، به کارمزد اضافه برداشت وابسته شده‌اند تا مدل سود خود را تامین کنند. ما برای بازگرداندن رقابت معنادار به این بازار اقدام خواهیم کرد.

 آیا همه هزینه‌های اضافه برداشت باید ممنوع شود؟

حامیان مشتریان از این سازمان خواستند پا را فراتر بگذارد و چنین کارمزدی را در همه موسسات مالی ممنوع کند و این جریمه‌ها را عملا شکلی از وام با بهره بالا خواندند. در سال ۲۰۱۸، طرحی برای استانداردسازی هزینه‌های اضافه برداشت در سراسر صنعت توسط دولت ترامپ کنار گذاشته شد. مرکز ملی حقوق مصرف‌کننده و فدراسیون مصرف‌کنندگان آمریکا اعلام کردند این دفتر باید اکنون دوباره این موضوع را بررسی کند.

چی چی وو، وکیل کارکنان این مرکز گفت: هزینه‌های اضافه برداشت و NSF یکی از دلایل اصلی عدم اعتبار کافی برای ارائه خدمات بانکی به افراد است، بانک‌ها همچنین اضافه برداشت‌های گذشته مشتری را در فهرست‌های غربالگری حسابش قرار می‌دهند که این امر مانع از افتتاح حساب‌های جدید برای آن فرد می‌شود، یا اینکه کارمزدهای نگهداری حساب را برای او بسیار پرهزینه می‌کنند. وجوه ناکافی یا NSF اصطلاحی است که زمانی استفاده می‌شود که دارنده یک حساب جاری بیش از حد برداشت کند به این معنی که به عنوان مثال پول کافی در حساب برای پرداخت چک نوشته شده در مقابل آن وجود نداشته باشد.

بانک چک برگشتی را به صاحب حساب برمی‌گرداند و هزینه چک برگشتی یا کارمزد وجوه ناکافی (NSF) را دریافت می‌کند. لورن ساندرز، معاون مدیر این مرکز، ادعا می‌کند کپیتال وان در صنعت مالی ایالات متحده پیشرو است. وی گفت: این حرکت کپیتال وان مزایای فوق‌العاده‌ای برای آسیب‌پذیرترین مشتریان بانک خواهد داشت. بسیار مهم است که ما به اجرای این کار ادامه دهیم تا سیستم بانکی را برای همه فراگیر و منصفانه‌تر کنیم.