تامین  برق  فروشگاه‌ها با انرژی خورشیدی

 به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها به نقل از ژاپن تودی، شرکت میتسوبیشی غول تجاری ژاپنی، ساخت مجموعه‌ای از تاسیسات انرژی خورشیدی در مقیاس کوچک را به شرکت  West Holdings فعال در زمینه انرژی خورشیدی برون‌سپاری خواهد کرد. این تاسیسات در ۵۰۰ نقطه مختلف در سراسر ژاپن در بخش‌هایی از مرکز و شرق این کشور از جمله توکیو و در راستای برق‌رسانی به بیش از ۳۶۰۰ فروشگاه لاوسان احداث خواهند شد.

شرکت وست هلدینگ یک شرکت هلدینگ است که از طریق سازماندهی مجدد شرکت WEST CO  تاسیس شده است. این شرکت، از طریق شرکت‌های تابعه خود، در راه‌حل‌های انرژی خورشیدی برای نیروگاه‌های تولید برق خورشیدی، مشتریان فردی، شرکت‌ها و دولت‌های محلی مشغول است.

لاوسان و میتسوبیشی می‌گویند انتظار می‌رود ظرفیت تولید برق ترکیبی این تاسیسات حدود ۴۵ هزار کیلووات باشد که برای تامین برق ۹ هزار خانه کافی است.

همچنین این شرکت‌ها در حال بررسی گسترش پوشش تولید این نیروگاه خورشیدی به بیش از ۸۲۰۰ فروشگاه لاوسان هستند.  غول خرده‌فروشی ژاپنی تا فوریه سال‌جاری دارای ۱۴۵۰۰ فروشگاه در سراسر ژاپن بود که با انعقاد این قرارداد با شرکت میتسوبیشی قصد دارد برق کلیه فروشگاه‌های خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تامین کند.

میتسوبیشی پاور، یکی از زیرمجموعه‌های اصلی گروه صنایع سنگین میتسوبیشی (MHI) است  و از طریق موقعیت جدید خود در بازار انرژی، به عنوان یک ارائه‌دهنده راه‌حل‌های انرژی پیشرو در کاهش انتشار کربن، دیجیتال‌سازی و تحویل انرژی قابل اعتماد در سطح جهانی خود را مطرح کرده است. برای این کار این شرکت می‌خواهد سرمایه‌گذاری در زمینه راه‌حل‌های دیجیتال، سوخت هیدروژن، آمونیاک، سیستم‌های ذخیره انرژی باتری و انرژی خورشیدی را گسترش دهد.

دفتر مرکزی این شرکت در یوکوهامای ژاپن قرار دارد و متعلق به صنایع سنگین میتسوبیشی است که مشاغل مهندسی و تولیدی آن شامل انرژی، زیرساخت، حمل و نقل، هوا فضا و صنایع دفاعی است. میتسوبیشی پاور با بیش از ۱۸ هزار کارمند در ۳۱ کشور جهان، تجهیزات و سیستم‌هایی را طراحی، تولید و نگهداری می‌کند که کربن‌زدایی ایجاد می‌کنند و از منابع تغذیه قابل اعتماد در سراسر جهان اطمینان حاصل می‌کنند.