حسین نجف‌خانی، کارشناس ارشد مهندسی مواد دانشگاه صنعتی شریف و مدیرعامل شرکت بهسان اکسیر فام می‌گوید: «فناوری نانو باعث ایجاد خواص جدیدی در صنعت رنگ می‌شود که از آن جمله می‌توان به خواص ضدخش، ضدسایش، ضدآب و ضدخوردگی اشاره کرد. در حال حاضر ما از فناوری‌ نانو در خود رنگ استفاده کرده‌ایم که موجب پایداری بیشتر این رنگ‌ها شده است.» نسیم فراهانی، کارشناس ارشد مدیریت تکنولوژی دانشگاه علم و صنعت و عضو هیات‌مدیره این شرکت می‌گوید: «ما سه محصول مورد تایید ستاد نانو یعنی رنگ ضدآب، پوشش ضد گرد و غبار مخصوص پنل‌های خورشیدی و پوشش فتوکالیست آنتی‌باکتریال مخصوص کاشی و سرامیک را در سبد خود داریم. ما به‌تازگی رنگ ضدآب مخصوص چوب نیز تولید کرده‌ایم. این رنگ محافظتی در برابر اثرات تخریبی نور خورشید داشته و مانع از رشد جلبک و قارچ نیز می‌شود. حفظ نقش و نگار و تنفس‌پذیری چوب، از دیگر ویژگی‌های این رنگ‌های نانوکامپوزیتی است. این رنگ جدید پوششی نبوده، بلکه نفوذی است، در نتیجه حالت اصلی چوب پس از استفاده از این رنگ حفظ می‌شود، شما اگر چوب را لمس کنید حس زنده بودن چوب را کاملا احساس خواهید کرد.»

این نوع محصولات رنگ نانویی پیش از این به صورت وارداتی تامین شده، به‌طوری که فنلاند به‌عنوان اصلی‌ترین صادرکننده این رنگ‌ها به ایران بوده است. به گفته سید‌مهدی قریشی، عضو هیات‌مدیره این شرکت، رنگ‌های نانویی تولید شرکت بهسان اکسیر فام ۵۰درصد ارزان‌تر از نمونه خارجی است.

محصولات رنگ شرکت بهسان اکسیر فام متناسب با سفارش مشتریان برای سطوح مختلف دارای راهنما و آموزش نحوه رنگ‌آمیزی متعددی بوده و همچنین محصولات رنگ بهسان قابلیت اعمال با روش قلم‌مو، پیستوله، غلتک و پارچه‌های تنظیف را دارا هستند.