وی نیروی انسانی کارآمد، متخصص و آموزش‌دیده، مدیران جوان، واحد تحقیق و توسعه، آزمایشگاه مجهز، دستگاه‌های مدرن و سیستم توزین هوشمند موجود در خاوردشت را از نقاط قوت این شرکت برشمرد و اظهار کرد: این مجموعه در شهرستان علی‌آباد کتول دارای ۱۴ هزار و ۶۰۰ متر مربع انبار مسقف برای نگهداری محصولات کشاورزی با ظرفیت ۵۰ هزار تن، سیلو‌های مکانیزه با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن و خشک‌کن با ظرفیت ۲ هزار و ۶۰۰ تن در روز است که از لحاظ جغرافیایی در محور مواصلاتی گرگان - مشهد قرار گرفته و از این لحاظ توانسته مساله حمل‌و‌نقل روغن خام و کنجاله و همچنین تحویل و تخلیه دانه‌های روغنی را به طور ویژه‌ای تسهیل کند.

نصراللهی در ادامه از افزایش تولید محصولات تولیدی کارخانه خبر داد و گفت: در حال پیگیری دریافت وام از محل صندوق توسعه ملی برای راه‌اندازی خط تولید پروتئین خوراکی سویا و خرید ماشین‌آلات و تجهیزات هستیم. همچنین طرح تولید گل و گیاه به صورت گلخانه‌ای در سطح ۱۲ هکتار از اراضی شرکت خاوردشت نیز در دست بررسی و اقدام است.

وی در ادامه اظهار کرد: مجموعه خاوردشت، نقش قابل توجهی نیز در زمینه اشتغال‌زایی و حتی مسائل فرهنگی و اجتماعی شهرستان به عهده دارد. نصراللهی بیان کرد: در رویکرد مدیریت نوین، مهم‌ترین محور توســـعه پایدار، حفظ و صیانت از نیروی انسانی، محیط‌زیست و تجهیزات است. امروزه این مساله با استقرار و اجرای الزامات سیستم بهداشت، ایمنی و محیط زیست تحقق یافته است. با وجود این‌، نظام مدیریتی مذکور در ایران از دیدگاه هویت‌بخشی به آن در راستای استقرار و بهره‌گیری موثر هنوز نوپا و قابل بررسی و ارزیابی است. اهمیت سیستم‌های HSE در صنایع امروزه از دید هر مدیر صنعتی دور نیست. در دنیای امروز بسیاری از سازمان‌ها و کارخانه‌ها پی برده‌اند که مدیر‌یت   HSE باید جزء جدایی‌ناپذیر و ضروری کارخانه‌ها و سازمان‌ها قرار گیرد و به میزان سایر مدیریت‌های سـازمان دارای ارزش و اهمیت باشـد. نصراللهی گفت: ارزیابی عملکرد سیستم‌های مدیریتی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیران است. این مساله از سیستم‌های مدیریت HSE مبرا نیست. وی در پایان افزود: مدیران می‌خواهند بدانند آیا تمام ارکان سیستم مدیریتی که پیاده شده است درست عمل می‌کنند و تاثیر سیستم پیاده شده در حد انتظار است. در خصـوص سیستم‌های ارزیابی عملکرد تحقیقات بسیاری انجام گرفته است.

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و رئیس سلامت کار مرکز بهداشت استان گلستان افزود: فعالیت‌های صنعتی و توسعه‌ای بخشی از تلاش انسان برای رسیدن به رفاه بیشتر است، اما در اثر این تغییرات و گسترش این نوع فعالیت‌ها مخاطرات خاصی که ناشی از تغییر در نظام رایج طبیعت است نیز پدید می‌آید. کارکنان شاغل در بخش صنعت و تولید این شرکت در سطوح مختلف، با توجه به فعالیت‌هایی که انجام می‌شود، در معرض خطرهای ایمنی و بهداشتی قرار می‌گیرند.

محمد بهمنیار بیان کرد: امروزه بسیاری از فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی به‌خصوص در مقیاس‌های بزرگ توسط شرکت‌های صنعتی انجام می‌شود. با افزایش تعداد و حجم کار و سرعت گرفتن فعالیت‌ها، به تبع آن حوادث ناشی از کار نیز اتفاق می‌افتد. در این خصوص برای حفاظت از نیروی کار و منابع مادی و انسانی، ضروری است قوانین و مقررات مربوط به ایمنی در محیط کار دقیقا اجرا شود. وی در پایان افزود: استقرار سیستم‌های مدیریت یکپارچه و پیاده‌سازی شایسته آنها می‌تواند به عنوان پیشنهاد عملی تاثیرگذار بر حذف یا کاهش جنبه‌ها و ریسک‌های موجود در بخش صنعت شرکت کشت و صنعت خاوردشت مورد توجه قرار گیرد.