به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، آخرین گزارش منتشر شده در وب‌سایت این شرکت در خصوص بازار روبات‌های کشاورزی اطلاعات دقیقی را براساس کل درآمد ایجاد شده برای دوره پیش‌بینی ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۷ ارائه می‌دهد. این مطالعه جامع، تجزیه و تحلیل عمیقی از صنعت روبات‌های کشاورزی ارائه می‌دهد و تاکید زیادی بر نیروهای محرکه و محدودیت‌هایی دارد که انتظار می‌رود بر کسب‌وکار کلی در این دوره حاکم باشد.

مهم‌تر از همه، محققانی که محیط کسب‌وکار را ارزیابی می‌کنند، نگاهی دقیق‌تر به روند گذشته و حال و همچنین چشم‌انداز آینده دارند تا به صاحبان کسب‌وکار، سهامداران و مدیران بازاریابی درک مناسبی از استراتژی‌های برنده را ارائه دهند. مطالعه بازار روبات‌های کشاورزی شامل داده‌های ارزشمندی از جمله تفکیک اطلاعات بازار بر اساس نوع، جغرافیا، کاربرد محصول و طبقه‌بندی است. در ادامه به برخی از نکات کلیدی در این گزارش اشاره خواهیم کرد.

در نوامبر ۲۰۱۹، شرکت DeLaval جدیدترین سیستم شیردوشی روباتیک خود را راه‌اندازی کرد. سامانه جدید  V۳۱۰ که با DeLaval Re Pro جدید ارائه می‌شود که بارداری و گرما را به طور خودکار در طول فرآیند شیردوشی گاوها تشخیص می‌دهد.  دفتر مرکزی شرکت DeLaval تولیدکننده ماشین‌آلات لبنی و کشاورزی در تومبا، سوئد واقع شده‌است. Delaval بخشی از گروه Tetra Laval است. این شرکت ۱۸ کارخانه در سراسر جهان دارد، بیش از ۴۵۰۰ کارمند در آن مشغول به کار هستند و فروش خالص سالانه آن یک‌میلیارد یورو در سال ۲۰۱۴ است.

بخش سخت‌افزار بیشترین سهم بازار صنعت کشاورزی را با ۳/ ۴۸درصد به خود اختصاص داده است. انتظار می‌رود افزایش پذیرش دستگاه‌ها و حسگرهای مقرون‌به‌صرفه مجهز به اینترنت اشیا در بخش کشاورزی باعث رشد چشمگیر بخش سخت‌افزاری شود. همچنین انتظار می‌رود استفاده از تراکتورهای بدون راننده به دلیل کاهش نیروی کار کشاورزی و افزایش سرمایه‌گذاری برای توسعه این بخش و تولید تراکتورهای بدون راننده توسط بازیگران اصلی بازار، با سریع‌ترین نرخ رشد مرکب سالانه یعنی ۴/ ۳۵درصدی مواجه شوند.  از طرف دیگر بخش لبنیات بیشترین سهم بازار را به خود اختصاص داده است که دلیل آن افزایش پذیرش روبات‌های شیردوش به منظور پاسخگویی به تقاضای فزاینده برای محصولات لبنی است. آمریکای شمالی بیشترین سهم بازار را به خود اختصاص داده که دلیل آن افزایش ابتکارات دولت‌های این منطقه در مورد پذیرش پهپادهای کشاورزی در این صنعت برای تسهیل کشاورزی هوشمند است.

براساس این مقاله شرکت‌های کلیدی و پیشرو کنونی در صنعت روبات‌های کشاورزی عبارتند از: آگکو، ابرشرکت صنایع سنگین آمریکایی مستقر در جورجیا که در زمینه طراحی و ساخت ماشین‌آلات کشاورزی و ارائه خدمات مهندسی کشاورزی فعالیت می‌کند، جان دیر، ابرشرکت صنایع سنگین آمریکایی مستقر در مولین، ایلینوی که امروزه بزرگ‌ترین تولیدکننده ماشین‌آلات کشاورزی در جهان است، گروه جی‌ئی‌ای شرکت صنایع غذایی آلمانی، تریمبل شرکت فناوری نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و خدمات، شرکت کانادایی Agjunction، لیلای شرکت کشاورزی هلندی، دی‌جی‌آی یا شرکت نوآوری‌های علم و فناوری شرکت فناورانه چینی، شرکت Delaval  و گروه Topcon Positioning.  پیش‌بینی می‌شود که بخش نرم‌افزاری روبات‌های کشاورزی در مقایسه با بخش‌های سخت‌افزاری و خدماتی بیشترین درآمد را به خود اختصاص دهد. همچنین فناوری تراکتورهای بدون راننده پرتقاضاترین محصول تا سال ۲۰۲۷ خواهد بود که بعد از آن وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین، سیستم‌های برداشت خودکار و روبات‌های شیردوش بیشترین میزان تقاضا را به خود اختصاص خواهند داد. از نظر چشم‌انداز کاربرد بازار روبات‌های مدیریت لبنیات، مدیریت خاک، کشاورزی صحرایی، مدیریت حیوانات و مدیریت زراعی پرکاربردترین بازارهای این روبات‌ها تا سال ۲۰۲۷ خواهند بود.