توقف  برگزاری  نمایشگاه‌های خودروی کانادا  به دلیل شیوع اُمیکرون

به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از اتو ریسنت، نمایشگاه بین‌المللی خودرو در مونترال، که برای ژانویه برنامه‌ریزی شده بود، نمایشگاه جهانی خودروی کانادا در تورنتو در ماه فوریه و همچنین رویداد بین‌المللی خودرو ونکوور در ماه مارس، هفته گذشته در مواجهه با انتشار اخبار نگران‌کننده در خصوص سلامتی شرکت‌کنندگان همگی لغو شدند. این اتفاق پس از یک وقفه یک ساله ناشی از بیماری پاندمی ‌و بازگشت رویدادهای خودروی کانادا به روند همیشگی خود، صورت پذیرفت.

لغو نمایشگاه‌های کانادا علاوه بر این، نقطه مقابل اخبار منتشر شده در هفته اخیر است، مبنی بر اینکه ایالت میشیگان یک کمک مالی ۹ میلیون دلاری برای کمک به برگزاری نمایشگاه خودروی دیترویت ارائه می‌دهد تا این رویداد دوباره به روال عادی خود بازگردد. دیترویت از ژانویه سال ۲۰۱۹ میزبان هیچ نمایشگاه خودرویی نبوده است. این در حالی است که اتحادیه فروشندگان خودرو دیترویت برگزاری برنامه‌ریزی شده نمایشگاه در ماه ژوئن ۲۰۲۰ را لغو کرد و پس از آن رویداد سپتامبر ۲۰۲۱ را نیز به دلیل نگرانی‌ها از پاندمی ‌ویروس کرونا منحل کرد.

آلبرتز مدیر اتحادیه فروشندگان خودروی دیترویت اظهار کرد: در حالی که برگزاری یک نمایشگاه، هزینه‌های رویداد بعدی را تامین می‌کرد، اما یک خلأ تقریبا سه ساله باعث شد که ما از دولت ایالتی میشیگان برای برگزاری نمایشگاه درخواست کمک مستقیم کنیم. دریافت این بودجه کمک می‌کند ما دوباره بتوانیم پایه‌های مالی خود را مستحکم کنیم و به سمتی برویم که نمایشگاه سال ۲۰۲۲ را به موثرترین رویداد سال‌های اخیر تبدیل کنیم.

وقفه کنونی نمایشگاه خودرو علاوه بر این، ثبات مالی کنفرانس دیترویت را مختل کرده است. در ماه سپتامبر ۲۰۲۰، دولت بالغ بر ۳۶ میلیون دلار کمک اضافی ایالتی را به بخش تسهیلات کنفرانس منطقه‌ای دیترویت اختصاص داد تا خسارات ناشی از پاندمی‌ را جبران کند، درست زمانی که کنفرانس و رویدادهای سازمانی یکی پس از دیگری لغو می‌شوند. لوئیز پریرا، مدیر نمایشگاه مونترال، بعد از اعلام این خبر گفت: صمیمانه منتظر برگزاری نمایشگاه در سال ۲۰۲۲ بودیم، اما باتوجه‌ به افزایش تعداد موارد کووید-۱۹، احساس کردیم که برگزاری این نمایشگاه غیرمسوولانه است. تا چند هفته قبل نسبت به برگزاری این رویداد مطمئن بودیم اما حالا تصمیم ما تغییر کرده است. با این حال، ما این را وظیفه خود می‌دانیم و تلاش خواهیم کرد که این نمایشگاه را در بهترین زمان ممکن برگزار کنیم.

با توجه به اینکه قراربود نمایشگاه تورنتو یک ماه دیگر برگزار شود، جیسون کمپبل، دبیر اصلی این رویداد، گفت: سلامتی و رفاه گروه باید اولویت اول ما باشد. با توجه به افزایش سریع تعداد مبتلایان به کووید تا نیمه اول دسامبر، دولت انتاریو هفته گذشته محدودیت‌هایی را در مکان‌های سرپوشیده اعمال کرد. از روز جمعه، ۱۸ دسامبر، هر مکان سرپوشیده‌ای که بیش از ۱۰۰۰ نفر را در خود جای دهد به ۵۰ درصد ظرفیت خود محدود شده است. برگزارکنندگان تورنتو گفتند این نمایشگاه قصد دارد در سال ۲۰۲۳ بازگردد، چرا که به استثنای گسترش پاندمی، نمایشگاه آتی پنجاهمین سالگرد برگزاری آن خواهد بود. کمپبل تصریح کرد: آنچه در چند ماه گذشته در بحث‌های ما با شرکت‌کنندگان و شرکای خودروسازمان مشخص بود این است که همه آنها چقدر برای تجربه برگزاری حضوری نمایشگاه خودرو ارزش قائل هستند و چقدر برای بازگشت این رویداد تشنه بودند.  

هنوز بلیت ‌فروشی نمایشگاه تورنتو آغاز نشده بود که خبر لغو آن به گوش رسید. در همین حال، انجمن فروشندگان خودروهای جدید بریتیش کلمبیا نیز به تأثیر احتمالی نوع اٌمیکرون و مسائل مربوط به شرایط عرضه در صنعت خودرو در لغو نمایشگاه بین‌المللی خودرو ونکوور ۲۰۲۲ اشاره کرد. مدیر این انجمن، بلر کوالی در بیانیه‌ای تصریح کرد: در چند ماه گذشته ما به طور جدی با شرکای خود و تولیدکنندگان بزرگ خودرو برای بازگشت بهترین رویداد نمایشگاهی غرب کانادا برنامه‌ریزی کرده‌ایم. وی افزود به‌رغم اشتیاق برای بازگشت این رویداد پس از لغو آن در سال جاری، اولویت اصلی ما همچنان امنیت مردم، اعضای فروشندگان و کارکنان آنها است.

کوالی گفت گروه وی امیدوار است به زودی جزئیات مربوط به نمایشگاه ۲۰۲۳ و همچنین ابتکارات جدید برای ارتباط مصرف‌کنندگان صنعت خودروهای جدید در سال ۲۰۲۲ را اعلام  کند. وی خاطرنشان کرد که گروهش امیدوار است به سرعت جزئیات مربوط به رویدادهای سال ۲۰۲۳ را اعلام کند، علاوه بر این ابتکارات جدیدی برای پیوستن مشتریان به تجارت خودروهای جدید در این سال ارائه شده است.  قوانین سختگیرانه بهداشتی کانادا از عوامل اصلی به‌هم‌خوردن این دو رویداد بوده است، چون انتظار می‌رفت که شمار شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان از نمایشگاه خودرو بین‌المللی در کانادا از هزار نفر در محیط‌های سرپوشیده فراتر رود و این موضوع از موارد مهم در محدودیت‌های قانونی در این کشور است.