به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از AlixPartners، خودروسازی فرانسه، خانه خودروسازان مطرحی مانند پژو، سیتروئن و رنو، در آینده‌ای نه چندان دور بین ۱۵ تا ۳۰درصد از کارکنان خود را از دست خواهد داد. بر اساس یک سناریو که نشان می‌دهد خودروهای برقی با چه سرعتی در حال نفوذ به دنیای امروز هستند، این به معنای از دست دادن بیش از ۵۲ هزار شغل در این صنعت خواهد بود. به گفته این سازمان، خودروسازان بیشترین کاهش در نیروی کار را متحمل خواهند شد، در حالی که این اتفاق مشاغل جدیدی را نیز در بخش‌های نوظهور مانند باتری‌ به همراه خواهد داشت. این مطالعه جدیدترین دیدگاه منفی از تاثیرات دوران گذار به سمت خودروهای الکتریکی بر مشاغل را به خوبی نشان می‌دهد.

از طرف دیگر، هربرت دیس، مدیرعامل فولکس‌واگن AG که در هفته‌های اخیر با تنش‌هایی در میان کارگران دست و پنجه نرم کرد، اعلام کرد این غول خودروسازی ممکن است برای رقابت با شرکت تسلا به کاهش قابل توجهی از مشاغل در واحدهای تولیدی و اداری خود نیاز داشته باشد. به گفته الکساندر ماریان، یک مدیر فعال در صنعت خودرو در پاریس، گزارش AlixPartners که به سفارش لابی خودروی فرانسوی La Platforme Automobile تهیه شده است، احتمالا نتایج مشابهی را در سایر کشورهای اروپایی با صنایع خودروسازی مشابه، به همراه خواهد داشت. او گفت که تامین‌کنندگان قطعات فشار بیشتری را در مقایسه با خودروسازانی که تولید برخی تجهیزات مانند موتورهای برقی را انجام می‌دهند، احساس خواهند کرد. این مطالعه نشان می‌دهد که با ورود به دوران خودروهای الکتریکی، نیاز صنعت خودرو به تامین کنندگان فرانسوی حدود ۱۱درصد کاهش می‌یابد زیرا خودروسازان در حال افزایش تولیدات داخلی خود برای برخی قطعات مانند باتری‌ها از طریق سرمایه‌گذاری مشترک هستند. همچنین فروش خودروهای برقی در فرانسه در دو سال گذشته سه برابر شده است. این افزایش تا حدی به دلیل اعطای مشوق‌های خرید خودروهای برقی تحت برنامه بازیابی این کشور صورت پذیرفته است.

طبق گفته سیسیلی گوبت، نماینده انجمن ملی توسعه تحرک الکتریکی، خودروهای هیبریدی الکتریکی و پلاگین تقریبا ۱۶درصد از فروش خودروهای سبک در فرانسه را تا ماه ژوئن به خود اختصاص دادند. وی می‌گوید در حال حاضر بیش از  ۶۲۰ هزار وسیله نقلیه برقی در جاده‌های فرانسه در حال حرکت هستند.