«پتروشیمی بندر امام» آماده ورود به بورس

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در آیین امضای این قرارداد با اشاره به ثبت رکوردهای تولید در بندر امام گفت: هلدینگ خلیج فارس از اجرای پروژه‌های کم‌حجم در کنار اجرای مگاپروژه‌ها غافل نمی‌شود. جعفر ربیعی افزود: ساخت واحد بازیابی اتان پتروشیمی بندر امام از پروژه‌های داخلی و رفع موانع تولید است که چنین پروژه‌هایی به‌طور مدام در شرکت‌های زیرمجموعه گروه در حال اجراست و به افزایش سوددهی و درآمد منجر می‌شوند. مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با اشاره به اینکه یادآوران خلیج‌فارس و ان‌جی‌ال ۳۲۰۰ در کمتر از ۶ ماه آینده عملیاتی می‌شوند، گفت: اجرای واحد بازیابی اتان پتروشیمی بندر امام به‌منظور تبدیل خوراک‌های ورودی به ارزش افزوده و محصولات جدید لازم است.

 تولید روزانه یک هزار و ۲۰۰تن اتیلن در بندر امام

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندر امام نیز در این مراسم به تغییرات و تحولات ساختاری و مدیریتی این شرکت اشاره و تصریح کرد: پتروشیمی بندر امام برای نخستین بار با ۶ کوره اتان و سه کوره مایع، روزانه یک هزار و ۲۰۰ تن اتیلن تولید کرد که سبب شد قیمت تمام‌شده اتیلن تولیدی این شرکت به حداقل مقدار خود برسد و زنجیره اتیلن با واحدهای‌HD، LD  و PVC در حداکثر ظرفیت قرار گیرند و برای نخستین بار صادرات محصولات جامد و پلیمری مجتمع حداکثر مقدار را ثبت کند.

حمیدرضا رستمی با اشاره به اینکه MTB پتروشیمی بندر امام روزانه ۸۰۰ تن تولید می‌کرد که پس از گذشت دو سال به روزانه یک هزار و ۵۰۰ تن رسید و برای نخستین بار در سبد صادراتی شرکت قرار گرفت، ادامه داد: بنزن تولیدی پتروشیمی بندر امام نیز در بالاترین مقدار خود قرار گرفت و تامین یوتیلیتی در چهار سال گذشته بدون هیچ وقفه‌ای  انجام شده است. مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندر امام با بیان اینکه این شرکت پارسال معادل مجموع پنج سال گذشته سوددهی داشته است، گفت: پتروشیمی بندر امام در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰ دو برابر پارسال سوددهی داشته است. مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندر امام افزود: ۱۰هزار و ۵۰۰ قطعه، همچنین ۶۰درصد کاتالیست‌های مصرفی در شرکت پتروشیمی بندر امام داخلی‌سازی شده است.رستمی با اشاره به اینکه پتروشیمی بندر امام هم‌اکنون به نقطه‌ای از شفافیت رسیده که آماده ورود به بورس است، به مشارکت بندر امام در پروژه پتروشیمی الماس ماهشهر اشاره کرد و گفت: ۳۲درصد سهام این پروژه به پتروشیمی بندر امام اختصاص یافته است.