هدف‌گذاری تولید 150هزار تن از محصولات در سال 2022

حسن بقائی در این نشست نوید خبرهای خوشی را برای دارندگان سهام شرکت پاکسان در روزهای آینده داد و تاکید کرد: این مجموعه برای سال آینده در نظر دارد تا توان تولیدی خود را به ۱۵۰هزار تن برساند.

وی همچنین با تاکید بر موضوع «تولید صادرات محور» یادآور شد: یکی از تاکیدات اصلی در شرکت پاکسان تولیدات صادرات محور است به گونه‌ای که علاوه بر داشتن نگاه ویژه به موضوع تولید بتوانیم نیازهای داخل کشور را رفع  و امکان صادرات را نیز به وجود بیاوریم.

بقائی یادآور شد: سال گذشته علاوه بر تامین نیازهای داخلی مردم توانستیم حدود ۱۳ میلیون دلار صادرات محصولات داشته باشیم. مدیرعامل شرکت پاکسان با اشاره به عملکرد این شرکت در سال مالی گذشته ادامه داد:خوشبختانه در سال ۲۰۲۱ توانستیم در یک رکورد شکنی بزرگ توانایی این شرکت را نشان دهیم که تولید ۸۶۹/ ۱۳۵ تن از محصولات بوده است. این در حالی است که میزان این تولیدات در سال ۲۰۲۰ نیز ۷۳۶/ ۱۲۷ تن ،در سال ۲۰۱۹ نیز ۵۰۳/ ۱۲۴ تن و در سال ۲۰۱۸ هم به میزان۹۱۹/ ۱۲۶ تن بوده است.

وی افزود: طبق آمار استخراج شده میزان فروش محصولات پاکسان در سال ۲۰۲۱ نیز ۸۲۶/ ۱۳۵تن بوده است یعنی هرچه در این سال تولید کرده‌ایم به فروش رفته است و ما هیچ چیزی را انبار نکرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت پاکسان  همچنین یادآور شد: آمارها به ما نشان می‌دهند تولید در پاکسان در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال گذشته ۶ درصد افزایش داشته است. البته ما خبرهای خوش‌تری برای سهامداران پاکسان داریم.

بقائی با اشاره به افزایش سرمایه شرکت پاکسان گفت: ما در سالی ۲۰۲۱توانستیم برای اولین بار در ۶۰ سال گذشته موضوع تجدید ارزیابی دارایی‌های پاکسان را انجام دهیم و هم اکنون در حال عملیاتی کردن افزایش  سرمایه ۹۵۰درصدی  پاکسان هستیم که این موضوع در نوع خودش  یک اتفاق بی‌سابقه است تا بتوانیم سرمایه ۱۰۸میلیارد تومانی پاکسان را به یک هزار و ۱۳۴ میلیارد تومان برسانیم.

وی با ابراز خرسندی گفت: در روزهای اخیر شاهد بوده‌ایم که سهام پاکسان هر روز مثبت بوده و با اتفاق‌هایی که در آینده خواهد افتاد جهش قیمتی سهام پاکسان رخ خواهد داد.

مدیرعامل پاکسان با برشمردن سه خط تجاری این مجموعه ادامه داد: در این مجموعه ما با داشتن سه خط تجاری محصولات صنعتی، بازار داخلی و صادرات در تلاش هستیم که بهترین خدمات را ارائه دهیم و بدون شک با تدوین «منشور جهش صادرات» در این مجموعه شاهد جهش صادرات برای پاکسان در سال ۲۰۲۲ خواهیم بود.

این فعال اقتصادی همچنین در پاسخ به سوال «دنیای اقتصاد» در ارتباط با شرایط تحریم و تاثیراتی که بر مجموعه‌های تولیدی قدیمی گذاشته است اظهار کرد: درست است که تحریم‌ها دارای تاثیرات منفی بوده است، اما نباید تسلیم شویم. ما در مجموعه پاکسان نشان دادیم که با «خواستن»، می‌توان بسیاری از مشکلات را حل کرد. تحریم‌ها آنقدر سخت نیست که نتوانیم هیچ کاری انجام دهیم و بسیاری از مشکلات با اجرای صحیح اصول علمی و مدیریتی قابل حل است. البته باید تاکید کنم عموما شرایط تحریمی در مجموعه‌های تولیدی و اقتصادی زمانی مشکل ایجاد می‌کند که نقدینگی وجود نداشته باشد، اما خوشبختانه ما در مجموعه پاکسان در بحث فروش محصولات صنعتی به افزایش ۱۵درصدی از لحاظ تناژ و افزایش فروش ۱۲۰ درصدی ریالی در سال گذشته دست پیدا کرده‌ایم که همین موضوع باعث شد ما در تامین مواد اولیه محصولات خود آنچنان با سختی مواجه نباشم.

بقائی در پاسخ به سوال دیگر «دنیای اقتصاد» در ارتباط با کشورهای هدف برای صادرات محصولات پاکسان و احتمال گسترش آن در نتیجه مثبت بودن نتایج مذاکرات ایران با ۱+۴ نیز تاکید کرد: هدف‌گذاری پاکسان برای صادرات بیشتر مربوط به کشورهای همسایه و منطقه است که این هدف به خوبی محقق شده است. ما برای سال آینده آمادگی گسترش صادرات و افزایش آن نسبت به سال قبل را داریم.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری در مورد نوسازی خط تولید این مجموعه گفت: اخیرا در پاکسان در حال راه‌اندازی خط تولید مایعات هستیم که در چند روز آینده با برند «ارکید» وارد بازار خواهد شد. برخی دیگر از ماشین‌آلات این مجموعه نیازمند نوسازی و تعویض هستند که این موضوع در برنامه‌های ما است. همچنین چند محصول صنعتی که پاکسان در گذشته آنها را تولید نمی‌کرده است در سبد تولید محصولات ما قرار خواهند گرفت.

مدیرعامل شرکت پاکسان یادآور شد: ما در تلاش هستیم که کیفیت محصولات و قیمت آنها را به نفع مصرف‌کنندگان تقویت کنیم. همان‌طور که می‌دانید محصولات پاکسان از بهترین مواد اولیه ساخته می‌شوند و قیمت فعلی آنچنان همخوانی با کیفیت محصولات ما ندارد. با این حال پاکسان تلاش کرده تا با پایبندی به شعار «پاکسان به سلامت خانواده می‌اندیشد» بیشتر بر رضایتمندی مصرف‌کنندگان توجه داشته باشد.