آدام موسری گفت: تمام ویدئوهای این پلت‌فرم پیرامون سرویس Reels متمرکز خواهند شد و توسعه این سرویس ادامه پیدا می‌کند. مدیرعامل اینستاگرام همچنین اعلام کرد که ابزارهای بیشتری برای درآمدزایی در اختیار تولیدکنندگان محتوا قرار می‌گیرد. وی گفت:  اینستاگرام همچنین در ۲۰۲۲ به بحث شفافیت اهمیت بیشتری خواهد داد.

 موسری متعهد شد قابلیت‌های کنترلی بیشتری را به اینستاگرام اضافه کند. این شرکت در ماه مارس ابزارهایی را برای کنترل والدین ارائه کرد و از سال آینده قرار است روش نمایش زمانی محتواها را برگرداند. موسری به بخشی از به‌روزرسانی‌های اینستاگرام در سال گذشته اشاره کرد و گفت: پلت‌فرم آنها قابلیت‌هایی مثل ابزارهای کنترل محتواهای حساس، قابلیت مخفی‌سازی لایک‌ها و Hidden Words در بخش پیام‌های خصوصی را ارائه کرد. منتها آنها در سال ۲۰۲۱ با موانعی هم روبه‌رو شدند. برای مثال، پروژه اینستاگرام کودکان به خاطر نگرانی‌هایی که پیرامون آن وجود داشت به حالت تعلیق درآمد.

با این حال، به نظر می‌رسد که مهم‌ترین تمرکز اینستاگرام در سال آینده میلادی بر بخش ویدئوها خواهد بود. این شبکه اجتماعی در چند وقت اخیر تغییرات زیادی را در این قسمت ایجاد کرده است. آنها در ماه اکتبر سرویس IGTV را غیرفعال کردند و همه‌چیز را به زیرمجموعه Reels آوردند. حالا دیگر محدودیت قبلی از بابت مدت زمان ویدئوهای فید اصلی اینستاگرام وجود ندارد، اما کاربران برای مشاهده کامل ویدئوها باید روی آنها ضربه بزنند.

موسری ماه گذشته میلادی به مجلس سنای آمریکا رفت و قول داد که دسترسی معنادار به اطلاعات این شبکه اجتماعی را برای محققان شخص ثالث فراهم می‌کند تا امکان انجام مطالعات درباره اثرات این شبکه اجتماعی بر کاربران و به ویژه نوجوانان وجود داشته باشد.