به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از  رویترز، بنک آو آمریکا در وب‌سایت خود به مشتریان اعلام کرده: بسیاری از شعب ما ممکن است ساعات کاری و روزهای متناوب فعالیت‌های خود را کاهش داده باشند یا ممکن است موقتا بسته شده باشند. ما تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا در اسرع وقت آنها را بازگشایی کنیم، هرچند ممکن است برخی مکان‌ها برای مدت طولانی بسته بمانند.  

این هفته، بنک آو آمریکا و جی‌پی مورگان چیس از صحبت کردن در مورد گسترش تعطیلی‌های موقت برخی شعبه‌هایشان امتناع ورزیدند و هر دو از ارائه آمار تعطیلی‌ها در سطح کشور خودداری کردند. این دو بانک نشریات و رسانه‌ها را به ابزارهای مکان‌یاب شعبه در وب‌سایت خود ارجاع دادند که یک نمای کلی در سطح بالا ارائه نمی‌دهد. بی‌میلی آنها به صحبت کردن در این خصوص باعث افزایش نگرانی‌ها در مورد سرنوشت بسیاری از شعبه‌ها شده است، زیرا این صنعت همواره به دنبال تعطیلی دائمی ‌شعب گران‌قیمت خود است.  بررسی نقطه‌ای توسط برنامه شعبه‌یاب بنک آو آمریکا در وب‌سایت آن امروز صبح نشان داد که حدود ۲۰ شعبه در سراسر منطقه از جمله چندین مکان در نزدیکی مرکز شهر به طور موقت بسته هستند. در چند مورد، این بانک همچنین در وب‌سایت خود نشان می‌دهد که برخی از مراکز مالی که به‌طور موقت تعطیل شده‌اند، در اوایل سال ۲۰۲۲ برای همیشه تعطیل خواهند شد. طبق تحقیقات CBJ، بانک آمریکا دارای ۵۹ شعبه محلی در برخی شهرها است. در سال‌های اخیر شمار مشترکان این بانک از ۶۰ میلیون نفر فراتر رفته، که خدماتش را از طریق شبکه‌ای از ۵۱۵۱ شعبه و ۱۶۲۵۹ دستگاه خودپرداز، در ۵۰ ایالت آمریکا به‌اضافه واشنگتن دی‌سی و ۴۰ کشور دیگر عرضه می‌کند.

بانک ولز فارگو نیز اعلام کرد در سطح کشور حدود ۴۸۰۰ شعبه دارد که ۹۴ درصد آنها باز هستند و نشان می‌دهد تقریبا ۲۸۸ شعبه به طور موقت در سراسر کشور تعطیل هستند. این در حالی است که وب‌سایت آن حداقل یک شعبه را در منطقه شارلوت به‌عنوان موقتا بسته فهرست می‌کند. دیگر شعبه‌های این بانک، فقط خدمات بانکی خودرویی را ارائه می‌دهند. ولزفارگو دارای ۸۶ شعبه در سراسر منطقه شارلوت است. امروزه ولز فارگو مالک شبکه‌ای از بیش از ۹ هزار شعبه بانک و بیش از ۱۲ هزار دستگاه خودپرداز در ایالات متحده است. در سال ۲۰۱۲ شمار کارکنان این بانک بالغ بر ۲۷۰ هزار نفر اعلام شد که سالانه به بیش از ۷۰میلیون مشتری، در ۳۵ کشور جهان، خدمات ارائه می‌کند.

ادیت روبلز، سخنگوی ولز فارگو در این خصوص اظهار کرد: شعبه‌های ما که به طور موقت تعطیل شده‌اند در اسرع وقت فعالیت خود را از سر خواهند گرفت. ما از ایجاد ناراحتی برای مشتریانی که ممکن است به یکی از شعبه‌های ما که به طور موقت تعطیل شده‌اند مراجعه کرده باشند، متاسفیم. وی در ادامه خاطرنشان کرد: به مشتریان ولز فارگو توصیه می‌شود برای اطلاع از باز یا بسته بودن شعبه بانک مورد نظر خود، وب‌سایت بانک را بررسی کنند یا از ویژگی‌های بانکداری آنلاین و موبایلی این بانک برای انجام امور بانکی خود استفاده کنند. همچنین بنک آو آمریکا توضیحی در مورد عواملی که باعث بسته شدن موقت آن شده است ارائه کرد. بتی ریس، سخنگوی بنک آو آمریکا، گفت: بسته شدن مراکز مالی موقت ما در مناطقی اتفاق افتاده است که شاهد حضور مشتریان کمتری در آنها هستیم یا تعداد کارکنان ما برای باز ماندن آن شعبه کافی نیست. وی در ادامه افزود: اگر ما در معرض گونه شناخته شده‌ای از ویروس کووید چه برای مشتری یا همکار خود باشیم، مرکز مالی  خود را برای انجام  نظافت کامل می‌بندیم. زمانی که یک مرکز بسته می‌شود، تلاش می‌کنیم در اسرع وقت آن را بازگشایی کنیم. برنامه شعبه‌یاب ما در وب‌سایت ما به روزترین اطلاعات را در مورد ساعات کار و همچنین نزدیک‌ترین دستگاه‌های خودپرداز ارائه می‌دهد. ما از درک و انعطاف‌پذیری مشتریان خود در این مواقع قدردانی می‌کنیم.