سیاوش ملکی‌فر افزود: در حال حاضر بیش از ۶۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور مشغول فعالیت هستند که از حمایت‌های صندوق نوآوری از جمله تسهیلات، ضمانت‌نامه، سرمایه‌گذاری و توانمندسازی برخوردارند.  معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: صندوق نوآوری از شتاب‌دهنده‌های دانش‌بنیان تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه سرمایه بذری، تا سقف ۳میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه‌ رهن، تا سقف ۳میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در گردش، تا سقف ۶۰۰ میلیون تومان حمایت بلاعوض توانمندسازی و هم‌سرمایه‌گذاری با شتاب‌دهنده‌ها برای تامین سرمایه بذری حمایت می‌کند.

ملکی‌فر با بیان اینکه در حال حاضر ۱۷ صندوق جسورانه بورسی و خصوصی، پذیره‌نویسی شده یا در حال پذیره‌نویسی هستند، گفت: صندوق نوآوری در ۱۰ صندوق جسورانه بورسی و خصوصی به میزان ۳۲۰میلیارد تومان، سرمایه‌گذاری کرده است.

وی افزود: تا پایان امسال ۲۸۰۰میلیارد تومان در اختیار صندوق‌های جسورانه بورسی و خصوصی قرار می‌گیرد و البته سرمایه اولیه این صندوق‌ها ۱۸۱۰ میلیارد تومان بوده است.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه تعداد صندوق‌های پژوهش و فناوری در کشور را ۶۵ صندوق اعلام کرد که تاکنون ۸۵۱ میلیارد تومان نیز به این صندوق‌ها تخصیص یافته است.

ملکی‌فر در ادامه به روند برگزاری رویداد استان‌آپ سمنان اشاره کرد و گفت: فراخوان این رویداد، هفته سوم مهر ماه ۱۴۰۰ منتشر و به دنبال آن هفت جلسه با فعالان زیست‌بوم استان برای معرفی رویداد استان‌آپ به همراه تعامل با ۴۴۵ کسب و کار نوپا و استارت‌آپ در سطح استان سمنان برگزار شد.

وی افزود: ۱۳۰ کسب و کار نوپا و استارت‌آپ نیز از سطح استان سمنان برای رویداد استان‌آپ مشارکت داشتند که ۳ جلسه ۹ساعته آموزشی و توانمندسازی و ۲۱۴ ساعت جلسه منتورینگ و مشاوره آنلاین نیز با حضور ۲۱ منتور برگزار شد.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی بیان کرد: بیش از ۱۲۰۰ طرح فناور و ایده برای استان‌‌آپ سمنان پایش شدند و حدود ۳۰ تیم برای منتورینگ حضوری و مشاوره و در نهایت ۱۶ استارت‌آپ برای ارائه نهایی به سرمایه‌گذاران و شتاب‌دهنده‌ها انتخاب شدند.