به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، برگرفته از مقاله ریسرچ اند مارکت، رشد بازار روسازی متخلخل را می‌توان تحت تاثیر عوامل عمده‌ای از جمله روند رو به رشد شیوه‌های ساخت و ساز سبز، افزایش نیاز به حذف آب‌های حاصل از توفان از جاده‌ها و محافظت از پیاده‌روها از آسیب‌های ناشی از روان‌آب‌ها دانست. همچنین این نوآوری به کاهش احتمال تصادفات جاده‌ای ناشی از جاری شدن آب کنار جاده‌ها کمک می‌کند.

تکنیک روسازی متخلخل موجب ایجاد یک ساختار دارای منافذ باز برای جذب و ذخیره تابش خورشیدی می‌شود، به جای اینکه آن را در هوا رها کند و در نتیجه دما را به خوبی حفظ می‌کند. این فناوری هزینه کمتری دارد و نیروی کار کمتری برای اجرای آن نیاز است و مواد پرکننده به راحتی در بازارهای محلی موجود است که هزینه‌های حمل و نقل را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، از آنجا که روسازی نفوذپذیر معمولا با استفاده از رنگ روشن‌تر ساخته می‌شود، دارای خواص بازتابی و اثر کاهنده نور بر پدیده جزیره گرمایی است. در ادامه به برخی از یافته‌های کلیدی در این گزارش اشاره خواهیم کرد. در میان انواع محصولات، انتظار می‌رود بخش ساختاری نوع محصول در طول دوره پیش‌بینی شده، نرخ رشد مرکب سالانه قوی را ثبت کند. انواع محصولات هیدرولوژیکی بیشترین سهم درآمد را در سال ۲۰۲۰ به خود اختصاص داد. از نظر مصرف‌کننده نهایی این محصولات، بخش مصالح ساختمانی بیشترین سهم درآمد را در سال ۲۰۲۰ به خود اختصاص داده است. این امر به دلیل افزایش سریع شهرنشینی و تغییرات آب و هوایی است که منجر به تغییر الگوهای بارندگی می‌شود. همچنین افزایش سیل و توفان، نیاز به سیستم‌های فاضلاب جدید را  بیش از پیش روشن می‌سازد.  

بازار روسازی متخلخل اروپا بیشترین سهم درآمد را در سال ۲۰۲۰ به خود اختصاص داده است که دلیل آن افزایش تعداد فعالیت‌های تجاری ساختمانی در کشورهای منطقه است، اما انتظار می‌رود بازار این صنعت در آسیا و اقیانوسیه در طول دوره پیش‌بینی شده رشد بالایی داشته باشد، افزایش سطح آلودگی و تغییرات شدید آب و هوا عواملی هستند که نیاز به تغییرات اساسی در صنعت ساخت‌وساز در این مناطق را افزایش می‌دهند.

در انتهای این گزارش به برخی از شرکت‌های فعال در صنعت روسازی متخلخل اشاره شده  که بیشترین سهم را در زمینه خدمات و فروش محصولات در این بازار دارند. از جمله این شرکت‌ها می‌توان به ابرشرکت آلمانی چندملیتی BASF SE، بالفور بیتی شرکت ساخت‌وساز بریتانیایی، سمکس شرکت سیمان مکزیکی، شرکت چند‌ملیتی Boral، افارژ هولسیم شرکت مصالح ساختمانی سوئیسی، سی‌آراچ شرکت ایرلندی و شرکت ساختمانی Raffin  و سیکا، شرکتی بین‌المللی فعال در زمینه مواد شیمیایی اشاره کرد. بازیگران بازار استراتژی‌های مختلفی از جمله ادغام، تملیک، مشارکت و توسعه محصولات جدید را در کنار سایر استراتژی‌ها اتخاذ کرده‌اند تا از رقبای خود پیشی بگیرند و جای پای خود را در بازار گسترش دهند.