کاهش واردات ورق قلع اندود  به کشور در 9 ماهه امسال

مدیر پشتیبانی فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه در نشست هم‌اندیشی با شرکای کسب و کار این شرکت گفت: طی ۹ ماه نخست امسال تحویل ورق قلع‌اندود فولاد مبارکه به مشتریان بیش از ۷۶ هزار تن بوده، اما میزان واردات به کشور در این مدت به حدود ۱۹ هزار تن کاهش یافته است.

مهدی آقا زینعلی با اشاره به میزان تولید محصولات قلع‌اندود و واردات آن از سال ۹۵ تاکنون تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد در سال ۹۵ میزان تولید ورق قلع‌اندود در فولاد مبارکه ۹۲ هزار تن بوده که میزان واردات این محصول به کشور در همان سال، ۷۳ هزار تن نیز بوده است؛ در سال ۹۶ میزان تولید ورق قلع‌اندود در فولاد مبارکه به ۹۶ هزار تن رسید، اما در همان سال بیش از ۹۷ هزار تن از این محصول نیز وارد کشور شد.

وی ادامه داد: میزان تولید قلع اندود در سال ۹۷ در شرکت فولاد مبارکه به ۹۴هزار تن رسید، اما میزان واردات به ۵۰هزار تن رسیده بود؛ در سال ۹۸ میزان تولید این محصول در شرکت فولاد مبارکه به ۹۸ هزار تن رسید که حدود ۱۰۰ هزار تن نیز واردات  بوده  است و در سال گذشته میزان تولید آن در شرکت فولاد مبارکه معادل ۱۰۳ هزار تن بود که معادل ۸۴ هزار تن نیز واردات این محصول به کشور بوده است.

مدیر پشتیبانی فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه  خاطر‌نشان کرد: پایداری در کیفیت محصول و تحویل به موقع محصولات فولاد مبارکه به مشتریان، انتظار اصلی مشتریان فولاد مبارکه است.

وی  گفت: با توجه به نظرسنجی‌های سالانه و بازخوردهای دریافتی تامین حداکثری نیاز صنعت بسته‌بندی، به‌ویژه با ضخامت‌های کمتر از  ۱۸/ ۰ میلی‌متر و کاهش زمان رسیدگی به شکایات فنی مشتریان از مهم‌ترین انتظارات مشتریان صنایع بسته‌بندی از شرکت فولاد مبارکه بوده است.

آقازینعلی با اشاره به پراکندگی جغرافیایی مشتریان صنایع بسته‌بندی فولاد مبارکه در سطح کشور افزود: هم‌اکنون ۲۵ درصد مشتریان شرکت فولاد مبارکه در استان تهران، ۲۲درصد در استان آذربایجان شرقی، ۱۹درصد در استان خراسان رضوی، ۷درصد در استان گلستان، ۶ درصد در استان خوزستان، ۵درصد در استان کرمانشاه، ۳درصد در استان مازندران، ۳درصد در استان مرکزی، ۲درصد در استان قزوین، ۲ درصد در استان اصفهان و ۶ درصد در سایر استان‌ها قرار دارند. مدیر پشتیبانی فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: ارائه کتاب‌های فنی و مشخصات محصولات، برگزاری دوره‌های آموزشی با موضوعات فنی، ایمنی و بهداشتی و راه‌اندازی کانال کال‌سنتر از اولویت‌های دیگر شرکت فولاد مبارکه در کسب رضایتمندی مشتریان بوده است.

وی تصریح کرد: پیگیری سیستمی ‌اقدامات اصلاحی انتقال بازخوردها به خطوط تولید، انتقال کیفی و آزمایشگاه، رسیدگی حضوری به شکایات مشتریان و ثبت شکایات آنان نیز از دیگر اقدامات شرکت فولاد مبارکه در راستای رضایتمندی مشتریان بوده است.

مدیر فروش داخلی فولاد مبارکه نیز در نشست هم‌اندیشی با شرکای کسب و کار این شرکت بر ضرورت بهبود تعاملات فولاد مبارکه با تمامی ‌مشتریان در گروه‌های مختلف و افزایش تولید تاکید کرد.

محمد تاجمیرریاحی افزود: هدف فولاد مبارکه از برگزاری جلسه هم‌اندیشی با شرکای کسب و کار خود در سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها، بهبود تعاملات با تمامی‌ مشتریان در گروه‌های مختلف و افزایش تولید است.

مدیر فروش داخلی فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: این نشست برای ارائه برنامه‌های شرکت فولاد مبارکه به مشتریان و بررسی انتظارات آنها از فولاد مبارکه، برنامه‌ریزی برای رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت در جهت تسهیل امور فی‌مابین برگزار می‌شود.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در این نشست، تمامی ‌مشتریان صنایع بسته‌بندی و ورق‌های فولادی رنگی ازجمله قوطی‌های صنایع غذایی‌، قوطی‌های روغن نباتی، قوطی‌های روغن‌های فرآورده‌های نفتی و قوطی‌سازان مسائل خود را با مدیران شرکت فولاد مبارکه مطرح کردند.

  ارتباط بیشتر مشتریان در گرو  تعامل فولاد مبارکه با صنایع بالا دستی

معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه نیز در این مراسم گفت: تعامل مستمر بین صنایع بالادستی و پایین‌دستی می‌تواند شرایط را برای ارتباط بیشتر با مشتریان فولاد مبارکه فراهم کند.

طهمورث جوانبخت افزود: رویکرد شرکت استمرار تعامل بیشتر با مشتریان است و در این زمینه خودروسازان و قطعه‌سازان جایگاه ویژه‌ای برای فولاد مبارکه دارند.

وی  با بیان اینکه اطلاع از مشکلات و مسائل مشتریان برای ما اهمیت زیادی دارد، تصریح کرد: شیوع بیماری کرونا اجازه نداد ما با مشتریان خود در این گروه بتوانیم نشست‌های مستمری را برگزار کنیم، هرچند که هم‌اکنون طبق دستورالعمل‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، محصولات فولاد مبارکه در بورس عرضه می‌شود و مشتریان نیز می‌توانند آنها را خریداری کنند.