به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از وب‌سایت ماینینگ ویکلی، پاتریشیا مور، اقتصاددان مستقل در گفت‌وگو با The Northern Miner اظهار کرد: شرکت ادغام شده، کنترل بر قیمت‌ها را در بازارهای بین‌المللی افزایش می‌دهد و می‌تواند منجر به افزایش قیمت‌ها در سال آینده شود. همچنین معاون سابق اقتصادی و کارشناس بازار کامودیتی در اسکوشیابانک، شرکت خدمات مالی و بانکداری کانادایی افزود: این ادغام احتمالا نشان‌دهنده نیاز چین برای تثبیت کنترل خود بر عرضه عناصر کمیاب خاکی سنگین و با توجه به کاهش عرضه معادن میانمار به دلیل تحولات سیاسی در این کشور آسیایی است. کمبود نیرو در چین ممکن است نیاز به بهره‌وری عملیاتی در فرآوری عناصر کمیاب خاکی در این کشور را افزایش دهد.

چین بزرگ‌ترین تولیدکننده خاک‌های کمیاب در جهان است، گروهی متشکل از ۱۷ ماده معدنی که در طیف وسیعی از کاربردها از جمله مگنت‌های دائمی‌ در وسایل نقلیه الکتریکی، تجهیزات تولید انرژی‌های تجدیدپذیر و تجهیزات نظامی ‌استفاده می‌شوند. این غول معدنی آسیایی حدود ۸۵ تا ۹۰درصد از واحدهای فرآوری عناصر خاکی کمیاب در جهان را کنترل می‌کند.دان دی جونگ مشاور گروهCRU  در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز گفت شرکت ادغام شده دومین تولیدکننده بزرگ این عناصر در جهان پس از گروه China Northern Rare Earth خواهد بود که حدود ۷۰درصد از تولید خاک‌های کمیاب سنگین صادراتی چین در نیمه اول سال ۲۰۲۱ را به خود اختصاص داد. او در مقاله‌ای که ۲۲ دسامبر منتشر شد به رویترز گفت: این اقدام به آن معنی است که قدرت قیمت‌گذاری عناصر کمیاب خاکی کلیدی، مانند دیسپروزیوم و تربیوم، در چنگ یک ابر‌گروه چینی خواهد بود. به گزارش رویترز، بورس فلزات کمیاب جیانگشی گانژوو، یک بورس نوپا برای معاملات نقدی و شرکت فناوری‌های مواد جدید خاک‌های نادر گانژو ژونگلان نیز در این نهاد جدید قرار خواهند گرفت. به گفته خانم مور، در سال ۲۰۲۱ این عناصر از نظر افزایش قیمت بزرگ‌ترین برندگان بازار مواد معدنی بودند، به ویژه عناصر خاکی کمیاب سبک نئودیمیوم و پرازئودیمیوم و  سنگین مثل دیسپروزیوم که همگی در خودروهای الکتریکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. مور در ادامه خاطرنشان کرد به عنوان مثال قیمت فوب اکسید نئودیمیوم ۹۹ درصد چین، در ۸ دسامبر به ۱۴۲۳۰۰ دلار در هر تن رسید که ۷۹درصد افزایش سالانه و بالاترین سطح از ماه مه ‌سال ۲۰۱۲ را نشان می‌دهد. هفته گذشته قیمت اکسید تربیوم ۹/ ۹۹درصد فوب چین به ۱۷۳۰دلار در هر کیلوگرم رسید که بالغ بر ۶۸درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت، در حالی که قیمت فوب اکسید دیسپروزیوم  ۹۹درصد چین به ۴۵۶ دلار در هر کیلوگرم رسیده است که ۵۷درصد بیشتر از سال قبل است.

در چین، خاک‌های کمیاب سبک عمدتا در شمال و خاک‌های کمیاب متوسط ​​و سنگین در جنوب پراکنده شده‌اند. بایون اوبو (مغولستان داخلی) و لیانگشان (سیچوان) بیشتر خاک‌های کمیاب سبک چین را ذخیره دارند. معدن بایان اوبو بزرگ‌ترین معدن عناصر خاکی کمیاب جهان است. خاک‌های کمیاب متوسط ​​و سنگین در گانژو (استان جیانگشی)، لونگیان (استان فوجیان) و کوه‌های نانلینگ (از جمله هونان، جیانگشی، گوانگشی و گوانگدونگ) متمرکز شده‌اند. از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۲۰، میزان تولید خاک‌های کمیاب چین، بیش از ۵۵درصد از کل تولید جهانی این مواد استراتژیک را تشکیل می‌داد. تخمین زده می‌شود که از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۴، مصرف خاک‌های کمیاب چین شتاب رشد ۵درصدی خود را حفظ کند و همچنین انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۶، تقاضای خاک‌های کمیاب چین به ۱۵۵ هزار تن برسد.