متعاقب تشکیل جلسه کمیسیون ماده ۴۲ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد در محل استاندارد استان تهران مورخ ۲۳ آذر ماه سال جاری و متعاقب آن صدور رأی نهایی این کمیسیون بدون حضور نماینده یا اخذ نظر کتبی از انجمن صنایع لوازم خانگی ایران و نیز اتحادیه تولیدکنندگان سماور، حاضران ضمن اعتراض به رأی صادره خواستار بازنگری در این رأی و نیز تفکیک استاندارد کتری برقی از سماورهای برقی به دلیل اختلاف ماهوی این دو وسیله و تبعات ناشی از مشترک بودن استاندارد ملی این دو وسیله از جمله رأی اخیر کمیسیون مذکور، شدند. در ضمن، حاضران نارضایتی خود نسبت به عدم اطلاع‌رسانی به‌موقع بخشنامه‌ها و مقررات جدید یا تغییریافته از سوی سازمان ملی استاندارد ایران را اعلام کردند.

تولیدکنندگان حاضر در این جلسه بر نظرخواهی از صنعتگران و تولیدکنندگان با سابقه این حوزه در تدوین استانداردهای لازم جهت بهبود وضعیت تولید تاکید کرده و با اشاره به رقابت ناسالم شکل گرفته در بازار، خواستار این امر شدند که متولیان امر به جای تخریب تولید، دست فعالان را گرفته و صدای آنها را بشنوند و توجه به «علم» و «ایمنی» در فرآیند تصمیم‌گیری‌ها جاری شود.

پس از انجام بحث و بررسی‌های کارشناسی، مقرر شد با مکاتبه کتبی که انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با بیات، معاونت ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران، به عمل خواهد آورد، مشکلات سماورسازان به‌صورت عاجل رسیدگی و مرتفع شود.

این جلسه بنا به درخواست تعدادی از این تولیدکنندگان و با حضور مدیران عامل و مدیران فنی شرکت‌های عالی‌نسب، دریا، جاوید، پلان چابهار، شیوا، نوبل رئوفی و لعران (تولیدکننده انواع المنت سماور) تشکیل شد.

انجمن صنایع لوازم خانگی ایران به‌واسطه‌ اتخاذ رویکردهای تخصصی در ارتباط با موضوعات صنعت لوازم خانگی؛ اقدام به برگزاری کمیسیون‌های تخصصی شامل کمیسیون صنعت، صادرات، خدمات پس از فروش، کولر آبی، هود و اجاق گاز و دپارتمان قطعه‌سازان کرده است. جلسات مربوطه با حضور اعضای کمیسیون‌های تخصصی در محل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران و در شرایط پاندمی کرونا به صورت مجازی و بر بستر اسکایپ برگزار می‌شود.