این مطلب را وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین آغاز عملیات اجرایی معدن مس کرور به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین معادن کشور با پیش‌بینی ذخیره ۵۰۰ میلیون تن که با حضور مدیرعامل شرکت مس و مسوولان استانی برگزار شد، عنوان کرد. سیدرضا فاطمی ‌امین در این آیین از نمایندگان مجلس و شرکت ملی مس برای پیگیری این طرح قدردانی کرد و با بیان اینکه این کار را اولین بار در زابل شروع کردیم و یکی از شرایط مزایده این بود که بخشی از سهام تا ۴۰ درصد به مردم واگذار شود، افزود: در معدن کرور هم همین برنامه را اجرا کردیم و سهام به مردم منطقه واگذار می‌شود. وی با بیان اینکه امیدوارم هر چه سریع‌تر شاهد افتتاح کارخانه در منطقه باشیم، خاطرنشان کرد: شرکت ملی مس پیگیری کند تا اشتغال مردم منطقه تامین شود و عمده اشتغال این معدن از مردم منطقه باشد.

۳۰هزار تن کنسانتره دستاورد معدن مس کرور

همچنین مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در حاشیه این مراسم  گفت: با راه‌اندازی این معدن ۳۰ هزار تن کنسانتره تولید خواهیم کرد. اردشیر سعد‌محمدی افزود: میزان اکتشاف این معدن نزدیک به ۵۰۰ میلیون تن با عیار ۲۴/ ۰ است؛ همچنین ذخیره اقتصادی ۱۰۳ میلیون تن با عیار ۲۹/ ۰  و ۹۰ PPM  مولیبدن مورد اکتشاف قرار گرفته است. وی با اشاره به انجام طراحی معدن و انتخاب پیت نهایی اقتصادی، در زمینه احداث جاده دسترسی به معدن نیز اظهار کرد: در حال حاضر ۴ کیلومتر از جاده دسترسی به معدن احداث شده است. سعدمحمدی میزان سرمایه‌گذاری برای احداث این بخش از جاده را ۸۰ میلیارد تومان اعلام و برای ۱۳ کیلومتر مابقی، بودجه‌ای بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی کرد. در کل برای اجرای معدن و ایجاد کارخانه نزدیک به ۳هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری لازم است.

 اشتغال ۳۰۰نفری در مرحله ابتدایی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان نیز در  این   آیین   ظرفیت تولید سالانه معدن مس کرور را ۳۰ هزار تن اعلام کرد و از اشتغال‌زایی ۳۰۰ نفری در مرحله ابتدایی این طرح خبر داد. وی اظهار کرد: معدن مس کرور شهرستان عنبرآباد با ذخیره احتمالی ۵۰۰ میلیون تن مس، یکی از ذخایر بزرگ و ارزشمند معدنی کشور است که در روستای رودفرق شهرستان عنبرآباد واقع است. سعد‌محمدی به آخرین وضعیت کارخانه‌های مس در جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر چهار کارخانه مس در این منطقه توسط بخش خصوصی احداث شده و یک کارخانه جدید نیز در بخش اسماعیلی این منطقه آماده احداث است.